Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite Trasig W850i - Var sitter felet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-13 08:20

Hej!

Har fått en beggad W850i av en god vän. Den har tyvärr råkat ut för olika missöden, både i form av Kaffe och CocaCola, men vid båda tillfällen har hon lyckats torka rätt upp fort.

Saken är den att telefonen fungerar bra - den känns bra och den fungerar jättebra. Tog hem senaste uppdateringen och tycker att den rullar på fint osv. Är i bra skick. Funderade på att byta något repad front osv - så där är allting bara gott..

Men! Jag har köpt en nytt trådbundet headset (Hpm-64 tror jag det heter). Som bara inte vill fungera. Ljudet blir alldeles för lågt (och då menar jag så lågt så man inte ens hör det på maxvolym i lurarna), både vid tal och vid vissa (!!!) musikfiler. Med andra ord är telefonen *med* headset (som jag vill använda) rätt obrukbar om man inte bara vill messa.

Var tror ni att felet sitter. En kille på Expert hon pratat med trodde att felet låg i kontaktdonet längst ner. Men eftersom det är ljud, men supersvagt + att mp3-filer låter lowbit och svajjiga (trots att de är hibit och i jättebra kvalle när man lyssnar på andra lurar) - så undrar jag om det är något annat. I vanliga högtalaren på mobilen (när man lyssnar vid örat eller ur högtalare) så funkar det prima!!

Vad skulle ni göra? Värt att reparera? Den är i jättefint skick annars. Kan man öppna en sådan här telefon själv och ta sig en kik. Kan kontaktspray göra susen? Vill sååå gärna få den att fungera - älskar ju den för övrigt (robust och bra)..

Tack för tips!

Mvh
Fredrik

Sony Ericsson W850i disassembly prova denna guide. Ta i ett element innan du börjar eller använd esd armband, dödade själv en k800i pga. slarv.

• Medlem
  • 2008-07-13 20:43

Vad tror ni har hänt? Musiken (bara i lurarna) låter skitskum och dessutom så låg att den knappt hörs. Tror ni på bottenkontakten eller att något annat hänt? Vad skulle ni testa?

/Fredrik

• Medlem
  • 2008-07-17 19:12

Det här ÄR underligt:

- Mp3-Musiken hörs i lurarna (men låter svajjig och med låg bitrate vilket den ej är)
- Ljudet från själva telefonen, den man ringer till hörs knappt hörbart.
- Signaler från mobilen hörs inte.

Kan det vara värt att lämna in den eller kommer det blir jobbig felsökning osv? Någon tipsade om att göra en "helrens" på operativet osv (alltså lämna in den), men jag undrar om det gör jobbet. Mobilen har fått cocacola och kaffe på sig, men har torkats upp fort som jag fått veta.

Vad ni tror? =P

Fredrik

1
Bevaka tråden