Hej!
Har fått en beggad W850i av en god vän. Den har tyvärr råkat ut för olika missöden, både i form av Kaffe och CocaCola, men vid båda tillfällen har hon lyckats torka rätt upp fort.
Saken är den att telefonen fungerar bra - den känns bra och den fungerar jättebra. Tog hem senaste uppdateringen och tycker att den rullar på fint osv. Är i bra skick. Funderade på att byta något repad front osv - så där är allting bara gott..
Men! Jag har köpt en nytt trådbundet headset (Hpm-64 tror jag det heter). Som bara inte vill fungera. Ljudet blir alldeles för lågt (och då menar jag så lågt så man inte ens hör det på maxvolym i lurarna), både vid tal och vid vissa (!!!) musikfiler. Med andra ord är telefonen *med* headset (som jag vill använda) rätt obrukbar om man inte bara vill messa.
Var tror ni att felet sitter. En kille på Expert hon pratat med trodde att felet låg i kontaktdonet längst ner. Men eftersom det är ljud, men supersvagt + att mp3-filer låter lowbit och svajjiga (trots att de är hibit och i jättebra kvalle när man lyssnar på andra lurar) - så undrar jag om det är något annat. I vanliga högtalaren på mobilen (när man lyssnar vid örat eller ur högtalare) så funkar det prima!!
Vad skulle ni göra? Värt att reparera? Den är i jättefint skick annars. Kan man öppna en sådan här telefon själv och ta sig en kik. Kan kontaktspray göra susen? Vill sååå gärna få den att fungera - älskar ju den för övrigt (robust och bra)..
Tack för tips!
Mvh
Fredrik