Verkar som jag var lite otydlig när det gäller datorbyte. För det första så är det inga stora summor pengar jag kommer att lägga ut eftersom jag kommer att få rätt mycket för min dator och sedan är det bara att lägga ett par tusen emellan så har jag en iMac, ja det blir en iMac.
Vad gäller spel så spelar jag knappt på den längre, bara ett infall jag fick när jag köpte den att det hade varit roligt att spela om jag kände för det, men jag kan lika gärna vara utan.
Och skulle jag känna för att spela går det ju ändå att spela på en iMac
Vad gäller windows så är inte det ett alternativ eftersom jag i vanliga fall kör linux, förutom för tillfället då jag testar olika musikprogram som jag hade lite problem med att emulera i linux. Dessutom tyckte jag att det var lite omständigt att köra de musikprogram som finns för linux, Ardour, Wired, Aeolus, etc. om jag ens fick de att fungera över huvudtaget. Och efter att ha kört linux i flera år vill jag inte använda windows, så Mac får det bli. Dessutom går ju linux förövrigt att köra på allt så kanske kör jag bootcamp och har en ubuntuinstallation vid sidan av MacOSX.
Så vid slutet av månaden vid löningen (:D) säljer jag min dator och köper en iMac med 2Gb minne för pengarna jag får.
Tack för era svar,
en förväntansfull framtida macanvändare :),
Josef