Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikval har slutat fungera i iPhoto

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det märkligaste hände ikväll. Jag försökte sortera musiken i listan som visas när man väljer musik till bildspel i iPhoto. Helt plötsligt försvinner menyrutan för musikval och nu kan jag inte få fram den igen. Har provat att återskapa biblioteksfilen till iTunes, har startat om datorn helt från början och provat att uppgradera iPhoto till senare version. Nu kör jag iphoto 08 ver 7.

När jag väljer vilket bildspel som helst och sen klickar på musik-knappen så händer ingenting. Jag kan heller inte välja Inställningar på iPhoto-menyn. Något som också slutat fungera.

Någon som har någon som helst aning om vad som kan ha hänt?

Tack på förhand!

Ok, ytterligare ett svar jag ger till mina egna trådar... Måste vara trög eller får ovanliga problem helt enkelt!

Genom att återskapa iPhotos .plist fil bibliotek/preferences så fungerade alltihop igen! För att sortera musiken i menyn behöver jag däremot ha iTunes öppet och sortera fälten där istället för direkt i iPhoto (samma med t ex iDVD). Antar det är en liten bugg som kommer med att programmen är så integrerade.

1
Bevaka tråden