Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny firmware ute för iPhone 3G!

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har uppsaterat min till nyaste med hopp om att den skulle lösa problemet jag har med app store program. Ibland slutar dom fungera, när jag försöker starta dom efter en dag så stänger programmet ner sig självt. Detta gäller endast alls store program och allt annat fungerar klockrent! Får helt enkelt ta bort programmen o installera igen. Irriterande. Någon som har en lösning på detta?

Skrivet inlägg från iphonen så ha överseende med stavfel.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 13:09
Ursprungligen av Andreas Th:

Skumt

Det finns ju en knapp "överför inköp från XXX iPhone" under "arkiv" i iTunes. Prova den kanske?

Så här ser boxen ut som jag får upp:

edit: för att förtydliga, först frågade jag om han råkat kryssa i boxen och valt överför inte (men då hade ju programmet tagits bort från iPhone tydligen)

Jag har testat, och de jag har köpt från telefonen förs inte över till iTunes "because you are not authorized to play them on this computer".
De jag har köpt via iTunes körs inte heller över till iPhonen, med felet "you are not authorized for them on this computer".
Nu kom det uppdateringar i iPhonen för AIM och CroMagRally. Kan inte installera dessa, den säger att jag ska ladda ner dem via iTunes Store. Har gjort det, men kan inte synka dessa heller nu....
Jag har samma iTuneskonto på iPhone och iTunes Store.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-26 14:48
Ursprungligen av kenjon:

Jag har testat, och de jag har köpt från telefonen förs inte över till iTunes "because you are not authorized to play them on this computer".
De jag har köpt via iTunes körs inte heller över till iPhonen, med felet "you are not authorized for them on this computer".
Nu kom det uppdateringar i iPhonen för AIM och CroMagRally. Kan inte installera dessa, den säger att jag ska ladda ner dem via iTunes Store. Har gjort det, men kan inte synka dessa heller nu....
Jag har samma iTuneskonto på iPhone och iTunes Store.

http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/247359-app-store-problem-efter-2-0-uppgradering-gen-1-iphone.html

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 15:40

Tack, den länken hade jag missat (har varit "borta" drygt en vecka, och nu läst ikapp i 6 timmar).

Det löste problemet med synkningen från datorn till iPhone, ska se om det funkar åt andra hållet också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 15:35

Kan jag inte tänka mig att jag gjort... men jag är ju lite disträ för tillfället så kanske... men tror det inte då jag inte har för vana att välja bort saker.
Men om detta är vad jag lyckats med så vore det ju trevligt att göra det ogjort, frågan är hur?

Men testade att köra "överför från XXX iPhone" under arkiv men VNC programmet finns ändå inte under program. Får felsöka mer när jag kommer hem.
I värsta fall är det typ 100:- som jag gått miste om.

Vilka program har du problem med?

Ursprungligen av akerstrom:

Vilka program har du problem med?

När jag väl får problem är det alla som é nedladdade via app store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 16:02

Måste däremot säga att kontrasten på nya firmware gjorde att tangentbordet syns klart tydligare.

Sen laddade jag ned en app som jag redan hade laddat ned tidigare, tv.nu, och då när jag väl valt att ladda ned den så säger iPhone att jag redan "betalt" för den och undrar om jag vill ladda ned den igen.
Så tydligen ser man pris och allt även fast man köpt programmet redan och det är bara att ladda ned det igen. Hade personligen hellre sett att det står "installed" istället för "install".

Hej,

Jag upplever min nya svarta 3G iPhone väldigt gul på vänstra sidan av skärmen när jag håller den lite vinklad åt vänster, ej när jag vinklar den till höger, då är de mera blå/grå.

Annars när jag tittar på den rakt framifrån ser den ok ut.

Någon annan som har samma problem med att skärmen visar mera gult när man vinklar den åt ena sidan?

Jag tror att jag skall lägga in den nya firmwaren (5A347) ikväll och se om det hjälper,
annars skall jag försöka att få min utbytt mot en ny...

P.S Men det som känns mest underligt är ju varför Apple inte går ut och talar om att det finns en ny version tillgänglig. Eller är det så att den nya (5A347) inte är färdigutvecklad ännu ? och därför inte syns när man kopplar in sin iPhone till iTunes...

//Everlast

Senast redigerat 2008-07-17 13:42
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 15:47
Ursprungligen av everlast:

Hej,

Jag upplever min nya svarta 3G iPhone väldigt gul på vänstra sidan av skärmen när jag håller den lite vinklad åt vänster, ej när jag vinklar den till höger, då är de mera blå/grå.

Annars när jag tittar på den rakt framifrån ser den ok ut.

Någon annan som har samma problem med att skärmen visar mera gult när man vinklar den åt ena sidan?

Jag tror att jag skall lägga in den nya firmwaren (5A347) ikväll och se om det hjälper,
annars skall jag försöka att få min utbytt mot en ny...

P.S Men det som känns mest underligt är ju varför Apple inte går ut och talar om att det finns en ny version tillgänglig. Eller är det så att den nya (5A347) inte är färdigutvecklad ännu ? och därför inte syns när man kopplar in sin iPhone till iTunes...

//Everlast

Den är färdigt (annars skulle den aldrig hamna i iTunes) men kanske ändringarna var så små att Apple inte tyckte att det var värt att göra den till en automatisk update. Endast om du kör en restore.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Den är färdigt (annars skulle den aldrig hamna i iTunes) men kanske ändringarna var så små att Apple inte tyckte att det var värt att göra den till en automatisk update. Endast om du kör en restore.

//Rob

Men varför går inte Apple ut och säger ngt om den nyaste versionen, och hur man laddar ner den till sin nya 3G lur. Är det bara jag som tycker det är konstigt eller?

//Everlast

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 16:40
Ursprungligen av everlast:

Men varför går inte Apple ut och säger ngt om den nyaste versionen, och hur man laddar ner den till sin nya 3G lur. Är det bara jag som tycker det är konstigt eller?

//Everlast

Ja.

Jag tror Apple vill inte att kunder (som för det mesta har överhuvud taget ingen aning vad dom sysslar med) ska bli förvirrade när det första dom ser när dom kopplar in sin iPhone till sin dator är att iTunes vill uppdatera till en nyare firmware.

När man gör en restore är det en annan sak eftersom dom har redan problem med sin iPhone annars skulle dom inte göra en återställning. Då kan dom lika gärna ladda in den nyaste firmwaren.

//Rob

Ok,

hur som helst, nu har jag gjort en återställning och därigenom fått version 5A347.

Och jag måste bara säga vilken skillnad det gjorde. Borta är den gula "suddiga" skärmen.

Nu är den som den skall vara vit, ljus och fin med otroligt klara färger.
(jag lade upp telefonen som ny utan att installera min gamla backup, för att vara på den säkra sidan)

Så ni som anser att era skärmar inte ser ut som dom borde, GÖR EN ÅTERSTÄLLNING !

//Everlast

p.s

telefonen "flyter" på mycket bättre nu, som många andra har påpekat !

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-17 18:20

Hur funkar GPS:en då efter en retore med nya FW ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 18:22
Ursprungligen av jnx:

Hur funkar GPS:en då efter en retore med nya FW ?

Precis lika bra som förut!

//Rob

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-17 18:24

den funkar prima, kan dock ta ett tag innan den hoppar igång första gången, sen funkar den fint.

GPS:n funkar kanon efter återställningen.

//Everlast

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-17 19:27

En del har ju haft problem med den efter uppdateringe, därav frågan...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 04:43
Ursprungligen av jnx:

En del har ju haft problem med den efter uppdateringe, därav frågan...

Det är bara för att dom måste hitta en signal igen och det kan ta upp till 30 min.

//Rob

Bevaka tråden