Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är 2.0 segare än 1.1.4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 23:49

Någon mer som upplever att 2.0 är lite segare än 1.1.4? Kanske bara jag som har relativt mycket filer (12GB av 16GB)?

Det är flera som upplever 2.0 trögare. Det dyker säkert upp någon 2.1 som fixar till farten om någon vecka.
Men, det är fullt möjligt att en för full apparat slöar ner den. Har inte gjort några som helst test själv än.

Är det inte så att telefonen har en särskild partition för systemet och VM, men att vissa userland filer sparas där ändå? Det är väl kanske då som en fylld telefon börjar slöa till sig.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-13 02:28

Segast känns Cowerflow just nu, vilket känns tråkigt (inte alls samma flyt som förut, och då har jag bara två program installerade och mindre musik än förut). Känner ni samma sak?

Sen undrar jag en sak till angående Cowerflow. I 1.1.4 kunde man ha Cowerflow aktiverat med hemknappen, låt oss säga åt höger. Så fort man vred på iPoden så hemknappen pekade åt vänster roterade hela gränssnittet för att inte ligga upp och ner. Numera finns inte den effekten hos mig, samma för er?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-13 02:39

Edit: Så fort jag börjar spela en låt slutar det fungera. Annars verkar det gå.

Måste jag installera om allt i flera timmar? Kommer iTunes förstå att jag redan köpt 2.0?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-13 08:54

Min coverflow funkar bra men det du säger med vridningen här du helt rätt i. Går inte att vrida när man spelar musik liggande.

Har inte iPhone 3G bättre processer? Kanske därför det laggar för oss med iPod touch/iPhone Generation 1.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-13 11:07
Ursprungligen av macki81:

Min coverflow funkar bra men det du säger med vridningen här du helt rätt i. Går inte att vrida när man spelar musik liggande.

Har inte iPhone 3G bättre processer? Kanske därför det laggar för oss med iPod touch/iPhone Generation 1.

Ah så det är så hos dig med! Då struntar jag i att installera om; alla andra funktioner fungerar ju. Det är ju bara det att vissa saker känns lite sega i starten, men det kanske du också upplever, alternativt att jag får vänta på en buggfix.

Annars får jag ta bort lite musik (9GB av 15GB), men det tycker jag inte borde vara ett problem, då jag faktiskt har 3GB ledigt.

Aja, annars är 2.0 riktigt trevligt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-13 21:43

Testade först med min iPod. Fungerade väldigt bra. Stängde av min, och min far skulle testa sin; hans remoteprogram startade inte ens. : / Samma sak dock när han skulle testa genom sin Mac mini, så det kanske är hans program som det är fel på?

• Medlem
  • 2008-07-14 00:18

Posta en fråga per tråd. Annars blir tråden helt omöjlig att följa och omöjlig att hitta i om den blir en sökträff senare.

Admin

1
Bevaka tråden