Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hejsan,
Har försökt använda photoshop för att måla i med min wacom-board(Inus3) men gillar inte riktigt hur photoshop fungerar när det kommer till att skissa och rita i, och behöver hjälp med att hitta något "ritprogram" som är mer gjort för att användas för att rita i?
Programmet får dock inte kosta mer en några hundra(1k max).
Hamnar dock utanför din budget men det finns en prov version som du kan testa.
En stor fördel med painter är att du enkelt kan rotera skissytan medans du skissar.
Om man får fråga, på vilket sätt är det Photoshop inte tillfredställer dig? Du säger att du inte gillar sättet det fungerar på när du ritar och skissar -vad är det du saknar?
Besvara dessa frågor och så kommer du nog kunna få fler svar.
Jag blir lika förtvivlad med de flesta penslarna, men det finns ju en massa olika penslar att välja med hjälp av att klicka på den lilla pilen i penselväljarfönstret och välja ett paket samt klicka "Append" för att penslarna ska läggas till under de redan existerande.
Jag har EN pensel som jag verkligen gillar känslan av, en bifogad bild finns nedanför texten här. Minns inte riktigt i vilket paket den ligger i. Har för mig att den var väldigt mysig att använda med Hardness: 20-50 samt minska storlek till 10 eller mindre.
Är det någon som vet skillnaden mellan Corel Painter X och Corel Painter IX, det verkar vara två olika program istället för vad som kan tyckas är en uppdatering mellan samma program.
ArtRage 2 simulerar verkligen på topp. Du har inte alla funktioner som du hittar i Corell Painter, men istället för att använda former så använder du tillexempel linjaler och liknande. Dessutom är ArtRage2 just designat för Wacom, eftersom det följer med om du köper en Bamboo Fun. Perfekt ritprogram, med verklighetstrogna verktyg.