Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.0 slukar batteri?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-14 22:55

Första dagen med 2.0. Inga större skillnader förutom att jag saknar MobileScrobbler och iClarifieds ljudupplåsning men det kanske dyker upp sådant snart. Annars blire väll bara att Jailbreaka. I vilket fall så har inte mitt ipod användande förändrats det minsta sen i förrgår, men endå så sögs hela batteriet ur och nu på kvällen var den död, fast jag la den i vila. Lekte lite med Remote på kontoret, men mest för att visa kollegorna, sen stängde jag såklart av Wifi. Push har jag stängt av och jag har satt den på "Manuellt" att synka.. Tycker även att ljuskontrollen fungerar bättre vilket borde spara ström? Någon annan som upplever det så här?

Ja, batteriet tar slut på nolltajm.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-15 21:33

Värdelöst. Usch.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-16 13:44

Samma sak här. Är det lönt att resa med den nu? Kan vi hoppas på en 2.01-uppdatering?
Dessutom vill iTunes säkerhetskopiera iPoden titt som tätt vilket tar aslång tid... Kan det vara för att jag kör ett exchange-konto på iPoden, som jag inte kan köra på macen (dvs det skapas nya poster på iPoden hela tiden)?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-17 10:46

I natt vid två-tiden visade batterisymbolen på ca 80%. Stänger av den (alltså viloläge) och sätter sedan på den på morgonen vid nio-rycket och iPoden ger mig 10%-varningen. Det är något som ligger och tjuvar ström hela tiden. Push har jag stängt av men WIFI är på. Jag hoppas Apple hittar buggen snabbt, om någon månad lär batteriet vara helt dränerat...

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-17 11:03

Okej men wifi drar batteri som fan. Prova göra samma sak utan wifi på...

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-17 11:07
Ursprungligen av nllub:

Okej men wifi drar batteri som fan. Prova göra samma sak utan wifi på...

Jag får testa men jag har ju alltid haft wifi på... I tidigare versioner av iPod/iPhone OS X har wifi inte dragit någonting alls i princip i viloläge. Det är ju något galet i 2.0 (om det nu är wifi det beror på).

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-17 14:44

Jag tyckte wifi förkortade batterilängde avsevärt när jag körda 1.1.4.. Fast det är som du säger värre i 2.0

håller på att uppdatera nu hoppas det är bra men dåligt det där med batterierna :/ .

1
Bevaka tråden