Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Syntsida jag missat

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

EBOARDMUSEUM
Har aldrig sett denna sida tidigare. Har suttit någon timme med den nu men är för trött för att fortsätta. Många instrument verkar lite halvrisiga men det är väl bättre så än att de hamnar på sophålan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-16 09:25

Bara 1 896 km(ca 21 timmars körning om man inte pausar) från Karlstad till Klagenfurt.. hmm.. kanske värt ett besök..

Hm... var det inte Klagenfurt tyska SS hade ett stort slott där de utbildade renrasiga arier i vad de tyckte var den rätta läran?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 10:21

Dit skall jag åka samt till Synthorama i Schweiz.

( någon gång iaf )

WT

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-16 12:43

Hmm.. om man lastar en bil full med synth-talibaner, gott humör och N antal termos med kaffe så borde man ju kunna ta en tur förbi både Klagengurt och Schweiz.. Klagenfurt är inte så långt från Schweiz vbad jag förstått. Klart.. det blir ju en bit att köra..

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 13:15

Jag är på !

WT

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-16 13:24

Fräckt, lite svårnavigerad sajt bara, hittade du något bra sätt att bläddra genom exhibits, med bilder, Parakeet?

Jag skulle också gärna hänga med!

JA!!!! 99charter!!!!

PF... vettifanken hur jag hittade den. Jag sökte på något och landade där. Jag brukar roa mig med att göra bildsökningar. Jo, nu kom jag på det... jag gjorde en bildsökning på Emiulator 1.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-07-17 00:18

Oh yes!

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 02:20

Schysst !

Blir vi tillräckligt måna kan vi hyra buss med chaufför, kanske till och med be en resebyrå ordna med boende och allt !

Kollar vi med SAS-listan så ökar ju chansen att det kan bli ett skapligt antal medresenärer.

Tidsmässigt så tror jag att vi ska sikta på ett datum nästa år. Kanske till våren, april/maj så att man hinner planera in ledigheter m.m...

Man får nog avsätta en resdag från Stockholm, en dag i Klagenfurt, en dag i Luterbach samt en resdag hem. Torsdag morgon till Söndag kväll/natt m.a.o.

Två övernattningar på hotell eller liknande.

Vad tror ni om det ?

WT

Jaföffan! Så kan vi köpa billigt vin och sprit på hemvägen. Och godis Men går det inte åt två dagar i klagenfurt? En dag på muséet och en dag för att insupa dess kultur och historia. Jag gillar historia och besöker gärna lite borgar, kyrkor och sånt om det finns

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-17 13:33

99/charter.. helt klart.

Ja, ett bra datum nästa år. Och en bra rutt så minst 2 museum och kanske en konsert hinns med.. ?

Bussa hundratals mil för att glo på syntar? Klart man är på!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 13:58

Jag är på!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-17 18:56

Frågan är väl om vi blir så många så en buss kan ordnas.. Alternativt hyra/låna minibuss, det är inte så dyrt det heller.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-21 00:22

Lite uträkningar..

4 personer, 1 bil.

1800 km enkel väg till Klagenfurt. 3600 km T o R.
Säg att bilen drar 0.7 liter/mil.. 14 kr per liter bensin.
252 liter bensin, 3528 kr.
Dela detta med 4 : 882 kr / person
Vi måste över en bro, 325 kr per passering.. dvs X 2 men delat på 4: 162,50 kr / person.
Sammanlagt ca 1045 kr / person för färden till Klagenfurt.
Hotell kan ju vara bra också, men det ligger utanför beräkningen.

Undrar vad något charterbolag med bussar skulle ta för samma resa, troligtvis med en buss full med herrar och damer iklädda Fez, lyssnandes på Trance Europe Express eller liknande..

• Medlem
  • 2008-07-21 12:38

finns ju lite mindre bussar som kanske tar en 40 personer. Rimligen borde 99 skrapa ihop ett 20tal intresserade? Kanske en intressetråd? Jag är på, kan diskret kolla med en nära bekant som jobbar med att boka affärsresor, så fort vi får en koll på intresset.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-21 12:50

Connections i resebranschen.. bra!

Om bussen går från Stockholm via Göteborg och Malmö så borde ju 20-30 personer gå att få ihop.

Jag är PÅ.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 17:30

VIa Jönköping känns mera logiskt men visst.....får man med GBG-maffian i mängd så kan den ju gå den vägen.

Steve, kolla upp ett alternativ ändå så har vi något att diskutera utifrån. Då ser vi direkt om det är intressant.

Ska vi satsa på en extra dag ( med resa till Luterbach på kvällen ? ) i Klagenfurt för lite arkitektur och historia ?

WT
WT

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-21 18:19

stockholm -jönköping - gbg - synthmuseum ?

intressant värre!

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 18:22

Dåså, börja packa.....

WT

Är också på !!

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 19:52

Jag har mailat SAS så vi kan bli fler.

WT