Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

misshandlade skärmar!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-15 11:05

Vi har de senaste 14 dagarna fått nya skärmar till oss. Sony 21" ifrån Scribona.

Av de 6 skärmarna som landat här har FYRA varit sönder. Fler som råkat ut för liknande?

Nu vet man ju inte var i kedjan de förstörs. Men det börjar bli lite väl många nu. Användarn får syn på kartongerna och sen när vi packar upp så är de förstörda...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-16 00:22

Förstörda? Det låter ju som sabotage.

Förstörs [av någon] eller skadas under själva frakten? Det brukar man kunna se på kartongerna.

Får mig att tänka på en bild jag såg på Appleinsder. Det var en snubbe som fått sin nya iMac levererad av UPS.

Det såg ut som om de hade spelat fotboll med kartongen och datorn måste ha varit förstörd. Han öppnade aldrig kartongen utan fotograferade den samt anmälde det hela.

Jobbigt att vänta på sin nya dator och få den i ett sånt skick att man inte kan använda den (samma sak gäller skärmarna).

• Oregistrerad
  • 2002-11-16 14:22

Det skumma är att på utsidan så var kartongen angrippen på fel sida. Vi får våra skärma märkta med och det skumma var att skyddsbitarna var tejpade för de var brytna.

Så det känns som strul någonstans, men var i kedjan är ju frågan. Hade det varit frakten så borde ju kartongerna varit skadade på rätt sida...

[ 16 November 2002, 14:24: Meddelandet ändrat av: :::NIKKE::: ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-16 14:28

Någon har alltså öppnat kartongerna, haft sönder skärmarna och satt tillbaka dem bak och fram i kartongerna? På vilket sätt är de trasiga? Jag tycker att ni ska polisanmäla det här. Kolla att serienumren stämmer också!

[ 16 November 2002, 14:32: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Får tvärr ofta fraktskadat gods på arbetet. pga rent slarv får vi konsumenter betala en hel del. Ett ex. (finns hur många som helst) Står och tar emot en väntad pall varor från lastbil. När liften fälls ner ligger alla varorna utspridda i lastbilen (dålig packning + dålig körning?), chaffören börjar lasta på prylarna på pallen igen och lämnar fraktsedel till mig för underskrift. Då jag påpekar att varorna ju vält säger han -Men det är det väl ingen som märker! Suck! Jag lämnar fraktsedeln i retur och vinkar adjö till honom när han surt kör iväg med varorna igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-19 08:59

Bra gjort. Ge dem på nöten! Datorer och skärmar mår väl inget vidare bra av att skramla omkring på ett lastbilsflak?

• Oregistrerad
  • 2002-11-19 09:01

Det är hörnorna som har spruckit. Tycker det är skumt. Sen så många på så kort tid!

[ 19 November 2002, 09:02: Meddelandet ändrat av: :::NIKKE::: ]

1
Bevaka tråden