Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur för jag över allt innehåll i en Touch till macen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-15 18:24

Hellu, hellu!

Jag har råkat göra en klantig sak med min dator. När jag häromdagen skulle installera Windows via Bootcamp hade jag lite bråttom. Jag klickade på acceptera, acceptera så fort det kom upp i bild utan att tänka vad det stod. När jag skulle välja vart på hårddisken jag skulle installera Windows hade inte datorn hittat min partition. Jag tänkte inte mer på det så jag klickade bara fortsätt och gick iväg till en annan dator medan denna mbp'n stog och installerade klart Windows.

När jag sedan ska starta datorn så finns det ingen disk med Mac OS. Detta var ju inte alltför roligt skulle jag vilja påstå. Alla filmer, bilder, musik, kontakter, program och kalendrar försvann

Jag har precis fått igång datorn igen med hjälp av firewire. Jag har musik kontakter och kalendern på min iPod Touch Men när jag ska synca den med datorn står det att den är synkad med ett annat bilbliotek. Så för att inte behöva lägga in all musik igen och skriva alla kontakter en gång till undrar jag:

- Kan jag på något smidigt sätt föra över musiken m.m. från min iPod Touch till min Mac?

Tacksam för alla svar

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-15 19:11

Har ingen erfarenhet av iPod Touch, men det kanske fungerar med Senuti. Ingen aning om detta är den smidigaste metoden.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-15 21:49

Får det inte att fungera, vad gör jag för fel?

Men koppla mbp via target mode(håll inne T vid uppstart tror jag det va) Har du datorn ansluten via firewire till en annan mac så kommer den upp som en hårddisk, och du kan plock över allt viktigt?
Hoppas det hjälper
//Svante

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-15 22:06
Ursprungligen av Kidmaster:

Men koppla mbp via target mode(håll inne T vid uppstart tror jag det va) Har du datorn ansluten via firewire till en annan mac så kommer den upp som en hårddisk, och du kan plock över allt viktigt?
Hoppas det hjälper
//Svante

Jag har musiken/bilderna endast på min Touch och inte på någon annan dator. Så det enda som fungerar borde ju vara ett av många "iPod to computer" program. Problemet är att jag inte hittat något som stödjer iPod Touch

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-15 23:47

Funkade nu, men det var ganska många filer som inte fungerade så jag tar nog och börjar om från början. (det som funkade var betan)

• Medlem
  • 2008-07-16 00:02

Posta gärna i rätt forum och beskriv frågan redan i rubriken.
Ändrar rubrik från "Kraschad MacBook Pro" och flyttar från "Allt om mac".

Admin

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-16 17:32
Ursprungligen av Baron:

Posta gärna i rätt forum och beskriv frågan redan i rubriken.
Ändrar rubrik från "Kraschad MacBook Pro" och flyttar från "Allt om mac".

Admin

Jo det blev inte mycket rätt där Men tänkte varna alla macanvändare då detta är en vanligt fel (skämt). Tack iaf

TuneAid ([url=http://www.digidna.net/tuneaid/) fungerar för iPod Touch och iPhone, kostar dock en slant!

1
Bevaka tråden