Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 låser upp 1:a gen. iPhone som uppdaterats till 2.0

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här finns ett utdrag från et chat med Pytey från iPhone Dev Team:
Excerpts from TUAW's Live Chat with iPhone Dev Team - iPhone Hacks

Bland annat skriver han:
"Yes, PwnageTool 2.0 unlocks 1st gen. phone. (even if it was upgraded to 2.0)"

Fina grejer för oss som är sugna på att slänga in 2.0 i våra gamla lurar.
Inget om releasedatum än dock.

Låter ju FINFINT!

Det här har vi väl vetat rätt länge, eller har jag läst fel hela tiden? :/

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 22:53
Ursprungligen av FillilutteN:

Det här har vi väl vetat rätt länge, eller har jag läst fel hela tiden? :/

Nej det är alltså OM du har råkat uppgadera till 2.0 så fixar Pwnage det också.

Ursprungligen av FillilutteN:

Det här har vi väl vetat rätt länge, eller har jag läst fel hela tiden? :/

Hela tiden? Hur långt sträcker sig den perioden? 10 år tillbaka i tiden?
Det enda folk har skrivit om tycker jag är jailbreak och upplåsning av iPhone 3G vilket jag förtillfället är rätt ointresserad av.
Om ni har diskuterat detta länge ber jag om ursäkt och du får hänvisa till vilken tråd(gärna inte om 2.0-betan vilket också är rätt ointressant i sammanhanget).

Precis, så om det är någon stackare som sitter och har råkat peta på uppgrade utan att tänka sig för så slipper de sitta och pilla och trixxa för att få ner den till 1.1.4 igen

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-15 23:00

Fast det kommer man nog att göra i alla fall eftersom dom inte har satt något releasedatum och vem vill vara utan telefon på obestämmd tid?

Ursprungligen av kainen:

Fast det kommer man nog att göra i alla fall eftersom dom inte har satt något releasedatum och vem vill vara utan telefon på obestämmd tid?

Den sista idioten som trycker "uppdatera" är inte född än

Ahh, då missförstod jag det hela.
Trevligt!

Har dock tänkt sedan första början att det skulle gå att låsa upp en iphone 2G med 2.0. Jag menar, det spelar väl ingen roll När man uppgraderade till 2.0? Vad är det jag inte hänger med på här...

edit:

Ursprungligen av theplague:

Hela tiden? Hur långt sträcker sig den perioden? 10 år tillbaka i tiden?
Det enda folk har skrivit om tycker jag är jailbreak och upplåsning av iPhone 3G vilket jag förtillfället är rätt ointresserad av.
Om ni har diskuterat detta länge ber jag om ursäkt och du får hänvisa till vilken tråd(gärna inte om 2.0-betan vilket också är rätt ointressant i sammanhanget).

Haha, lugna ner dig. Det är inte alls 10 år tillbaka i tiden sedan jag visste om pwnagetool 2.0. Defintionen av "hela tiden" är ju såklart sedan jag fick vetskap om pwnagetool 2.0 och dess funktioner. Vilket datum det var är väl rätt irrelevant i sammanhanget?

Där jag läst är iaf mest i denna tråd http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246731-pwnagetool-2-0-fungerar-p-iphone-3g.html

Ursprungligen av FillilutteN:

Ahh, då missförstod jag det hela.
Trevligt!

Har dock tänkt sedan första början att det skulle gå att låsa upp en iphone 2G med 2.0. Jag menar, det spelar väl ingen roll När man uppgraderade till 2.0? Vad är det jag inte hänger med på här...

Det som är STORT med den här nyheten är att ALLA som uppgraderat sin 2G lur till 2.0 kommer kunna köra PWN-tool. Världen är nämligen MYCKET större än lilla Sverige, och i vissa länder finns det folk som BARA är ute efter jailbreak, eller som kör till exempel AT&T, men använder unlock för att kunna köra till exempel ett kontaktkort när de är på resa.
Dessa människor kan redan ha uppdaterat till 2.0 för att komma åt saker såsom Apple Store och liknande, och nyheten är som sagt att ÄVEN dessa kommer kunna köra PWN 2.0. Vilket inte varit säkert tidigare, ärru med?

PeeMaN, tack för förklaringen. Jag lever i en liten och avlång bubbla som jag kallar Sverige.

Jag förstår nu skillnaden mellan your average 99.se-iphoneanvändare och det du nyss förklarat.

Jag kan förstå misstaget, min första tanke var också "jaha, vad är nytt här då?" men sen såg jag det där om uppdaterade telefoner. För allt annat var ju redan känt och diskuterat rätt mycket.

1
Bevaka tråden