Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3g på blocket

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IPhone "Nya 3G-modellen"

Någon som säljer 3g modellen på blocket.

Hur kunde han ha köpt 10 st från USA när man måste teckna abonnemang för att få köpa en? är det troligt att han köpt alla med abonnemang?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-16 16:28

"Telefonerna levereras oupplåsta.
Men kan hjälpa till med upplåsning
utan kostnad om så önskas så snart man släpper programmet inom kort."

Undra vilket program det är?

Jailbreaket som kommer i slutet av veckan!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-16 20:29
Ursprungligen av tornros:

Jailbreaket som kommer i slutet av veckan!

Precis Jailbreak är det enda PwnageTool 2.0 kommer att göra med iPhone 3G när det släpps, inte låsa upp SIM låset.

Så jag skulle inte köpa en iPhone 3G som kommer från USA förrän man är riktigt säker att den går att låsa upp. Annars måste man köpa SIM korts adaptrar.

För priset han säljer iPhone för kan man lika bra köpa det med abonnemang hos Telia med tex 99kr mån.

8GB Blocket: 5500kr
8GB Telia: 1782kr (99kr x 18mån) +3420 = 5202kr + ev. öppningsavgift

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-17 00:19

1. Ja.
2. Nej.
3. Nej.
4. Nej.

Eh, får inte ge ut information från Apple? Låter snarare som denna typen kommer skicka denna varan när den är upplåst med något upplåsningsverktyg som kommer snart på nätet.

Garanti tycker jag definitivt är ett måste. Om den inte är från Sverige med kvitto är det rätt kört om du helt plötsligt måste laga en telefon utan garanti. Inte att det går, bara det att du får vänta dig en stor saftig summa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 00:29

NYA original iPhone 3G 16 gb
4000kr för Juhas iPhone 16GB, billigt! Man får också med en docka som man inte får nån annan stans, smart! Och proffsig hemsida har han:
trustestore.net

Ärligt talat. jag tycker att det ser ut som att Juha är en finsk knarkare som lovar mer än han kan hålla. Jag har i alla fall mejlat honom och frågar om han vill ses i helgen. Om han svarar så får nog träffen ske med pengarna längst ner i stöveln och en kniv till hands i skaftet för jag är livrädd för finska knarkare.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-19 10:18
Ursprungligen av Fexxe:

NYA original iPhone 3G 16 gb
4000kr för Juhas iPhone 16GB, billigt! Man får också med en docka som man inte får nån annan stans, smart! Och proffsig hemsida har han:
trustestore.net

Han/De verkar inte veta att det INTE följer med någon docka. Sen var ju hemsidan jätteproffsig, går inte ens att klicka på Read More knappen

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-07-17 00:11

Skulle ni köpa en olåst iPhone 3G 16Gb för 4500 kr?

.. Kanske en dum fråga, men skulle ni? Jag har nämligen fått erbjudande att köpa via en från Blocket, och det enda han kan säga är att de är på väg in och att han tror att man får kvitto och garanti. Han säger också att han "inte får ge ut informationen om vart de kommer ifrån, men det är helt laglig och ok med Apple".

När jag räkna på totalkostnaden (köper på företaget, exkl moms) så blir det fortfarande billigare med Telia och iMini. Det finns alltså inga direkta fördelar för mig då mitt Tele2-abonnemang ändå går ut i september och jag kan tänka mig att teckna ett nytt hos Telia ändå. Dessutom missar jag VisualVoicemail om jag fortsätter med Tele2, och man ska vara realistisk sumpar jag sannolikt garantin också.

  1. Tror ni att det är något skumt? Priset är lite väl bra tycker jag..

  2. Skulle jag ha garanti ändå?

  3. Skulle VisualVoicemail funka om jag bytte till Telia senare?

  4. Om allt visar sig vara sjysst, är det smart att köpa den i spekulationssyfte? Jag har sett olåsta gå för över 1000 USD på eBay.

Tacksam för all hjälp!

1
Bevaka tråden