Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthaffärer i berlin?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska till berlin i slutet av sommaren och hade tänkt ta med en leksak hem.

Har läst lite andra trådar, bland annat: http://www.99.se/syntar-s-nt/214007-resa-till-berlin.html

Verkar vara Schneider's Büro som gäller, Sound & Drumland fanns ju med. Tänkte göra ett sista försök, någon som har koll på var man kan köpa nytt/beg.? Någon tysk Tradera/Blocket hade ju inte varit fel så kan jag möta upp personen.

Hmmm ... Ska också kolla runt lite. Ser ut att bli semester i Berlin senare i år

Tyska ebay är en guldgruva. Annars är det mystiskt ont om bra musikaffärer i Berlin. Kanske Thomann & co. tagit kål på de små indiebutikerna? Men Scheiders Büro är ett paradis, superbt placerat under TV-tornet och smockfullt med makalösa manicker.

Ursprungligen av Bitpop:

Ska till berlin i slutet av sommaren och hade tänkt ta med en leksak hem.

Har läst lite andra trådar, bland annat: http://www.99.se/syntar-s-nt/214007-resa-till-berlin.html

Verkar vara Schneider's Büro som gäller, Sound & Drumland fanns ju med. Tänkte göra ett sista försök, någon som har koll på var man kan köpa nytt/beg.? Någon tysk Tradera/Blocket hade ju inte varit fel så kan jag möta upp personen.

Jag letade butiker i Berlin en gång också men hittade bara en liten butik som sålde doepfer långt ut i en förort. Problemet var bara att han lånat ut nästan allt till en utställning och bara hade en handfull moduler inne. Det var inte värt 40 min på S-bahn.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-16 21:10

Schneiders!Bästa i butiksväg jag besökt. De har MFB, Doepfer och lite Jomox mm. Bästa är ju att man får spela på allt.

Finns en riktigt fin butik på Schönhauserallé vilka bland annat säljer en del gamla sovietklenoder.De har allt möjligt i analogsynth/trummaskinsväg.

Om du ska köpa nytt så finns det en riktigt bra och stor butik i Kulturbrauerei (U-bahnhof Eberswalderstrasse U2), där har de allt i Akai (mpc1k, 500 mm.) och Jomox, 999, 888, Xbase samt annat smått och gott!

1
Bevaka tråden