Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast i 2.0 med iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

The Bootloader flash failed (Error 5) ??

Hej,

Finns det någon som är expert på iphone, har en 2G som min dotter råkade installera Firmware 2.0 på. SUCK, jag ser att det är fler som lyckats med det. Har lyckats att nedgradera den till 1.1.4 igen, köra pwnage. Allt fungerar bra utom det sista med att låsa upp den med Bootneuter på telefonen, får felmeddelande:

The Bootloader flash failed (Error 5).

Har även laddat ner ziPhoneUnlock och kört den, allting fungerar bra men den hittar inget nät vilket ju tyder på att den inte är upplåst.

Telefonen fungerar till allt utom att ringa med.

HJÄLP.......

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-19 11:29

Har du provat denna guide: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone ? Den verkar ha fungerat för de andra som uppgraderade sin telefon av misstag.

Citat:

Robo-X skrev:
Prova den här guiden. Och det är en patchad version utav ziphone så ladda ner den nya versionen som länkas i guiden!

Jag hoppas att ni alla har löst era problem nu när 2.0 kan knäckas med nya Pwnge Tool 2.0.1 i så fall är det bara att låsa tråden

• Medlem
  • Nässjö
  • 2008-07-22 17:30

Det har dom verkligen inte eftersom 2.0.1 inte fungerar i windows.

Ursprungligen av Exstaz:

Det har dom verkligen inte eftersom 2.0.1 inte fungerar i windows.

Har du läst bloggen? dom har släppt det nu så att folk kan göra pwnage för windows och linux eller vad man nu vill.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2008-07-25 06:42
Ursprungligen av poseidon84:

Har du läst bloggen? dom har släppt det nu så att folk kan göra pwnage för windows och linux eller vad man nu vill.

Det var ju inte direkt ett program dom släppte som winpwn utan source koden sov. Men nu finns ju dock winpwn.

jag har samma problem lite
jag har låst upp med zip och pwr men telefonen hittar inget nät jag provat att göra om istalationen flera gånger men inget fungerar ????????

Bevaka tråden