Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är lite efter i utvecklingen. Men jag passade på att köpa en begagnad iPhone 1.0.2, alltså den första versionen som släpptes. Har dock en del problem med den.
1, Inga av mina kontakter flyttas över från mitt nya SIM-kort till telefonen.
2, Engelska menyer, dvs inga "å, ä, ö" på tangentbordet.
3, Har ingen ikon som heter Appl, så jag kan inte hämta hem ngt program till den. ...beror detta på att min version är så gammal, eller är det ngt fel?

Tacksam för all hjälp!!

Men brickar man inte den om man uppdaterar den? Har hört att det är ganska vanligt, eller..?

  • Medlem
  • 2008-07-19 01:07

Det var länge sedan. Läs på lite i ämnet. Det kryllar av info om detta.

Tackar, återkommer vid problem;)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-19 01:43

Du kan uppdatera den till 1.1.4 som är senaste som fungerar, uppdatera INTE till 2.0 då brickar du den.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-29 00:37
Ursprungligen av kainen:

Du kan uppdatera den till 1.1.4 som är senaste som fungerar, uppdatera INTE till 2.0 då brickar du den.

Varför skulle den brickas om han uppdatera till 2.0 ?
En Pwnage på det så funkar det

Verkar som trådskaparen vill ha App Store... så:

Köra PwnageTool/WinPwn och lägga in 2.0 så är allt bra

Senast redigerat 2008-07-29 01:05
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-29 12:05
Ursprungligen av soft:

Varför skulle den brickas om han uppdatera till 2.0 ?
En Pwnage på det så funkar det

Om du kollar på datumet då jag skrev det där så hade inte Pwnage släppts för 2.0 än.

Ok, tack! Men vilket sätt rekomenderar ni att man använda för att uppdatera till 1.1.4 då? Står flera olika, ingen är säker, men ngn måste väl rekomenderas före de andra, eller?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-21 23:49

Gå upp till de klibbiga trådarna och läs guiden för "Pwnage Tool". Följer du den, vilket inte är en omöjlighet även för den okunnigate, så får du en iphone med 2.0 - den nyaste programvaran, som så sent som i förrgår blev hackat och nu fungerar att använda.

Tack för hjälpen! Löste det problemfritt:D

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-07 19:58
Ursprungligen av winthern:

Tack för hjälpen! Löste det problemfritt:D

Hej! Hur gjorde du för att uppgradera din 1.0.2? Var du tvungen att köra virginizer innan du uppdaterade?

Mvh Robin

  • Medlem
  • 2008-08-07 22:21
Ursprungligen av RoHHbiN:

Hej! Hur gjorde du för att uppgradera din 1.0.2? Var du tvungen att köra virginizer innan du uppdaterade?

Mvh Robin

Läs inlägg nr 8 högre upp i tråden.
Eller nummer 2.
Admin

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-08 11:21
Ursprungligen av Baron:

Läs inlägg nr 8 högre upp i tråden.
Eller nummer 2.
Admin

Tack! Jag har läst igenom dessa trådar och inriktat mig på winpwn eftersom jag kör windows.
Men tycker inte det framgår om man måste köra virginzer innan man kan återställa till custom filen man gjort. Var det bara för länge sedan innan man kunde pwna det var noga med att man körde virginizer och återställde baseband innan man uppdaterade?

Mvh Robin

1
Bevaka tråden