Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Service Yamaha CS15 i närheten av Malmö?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-19 11:09

Jag undrar om det finns någon här på forumet som kan ta sig an att serva en Yamaha CS15? Eller om det finns tips på någon som kan detta?

Jag tycker min CS15 börjat "knorra" (dista/brusa) på ena Oscilatorn och det låter förvisso unikt men inte speciellt vackert.

Några tips?
Tackar på förhand!!

/Andy

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 12:14

Amino?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-20 00:46

Pliiiis....

Ursprungligen av qpandy:

Jag tycker min CS15 börjat "knorra" (dista/brusa) på ena Oscilatorn och det låter förvisso unikt men inte speciellt vackert.

Några tips?
/Andy

Sampla av den innan du får den fixad

PM:a Amino o fråga. Annars har du ju Sinus här på forumet och sedan finns det en snubbe som heter Lennart Forth som kan gamla synthar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-21 00:10

Tackar för tipsen och störst tack tlll Amino för PM. Du har ett tebax från mig..;)

Om någon skulle ha ett MIDI-interface som ligger o skräpar får Ni gärna PM:a. Till en CS-15 då alltså!

Tack o hej så länge!
/A

Blir det inte både billigare och enklare om du fixar en midi/cv converter och två insertkablar (med tele istället för RCA då alltså)? Jag använde en Kenton Pro Solo och två sådana kablar till min gamla CS15 när jag var med synth. Det funkade klockrent. Bara ett tips.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-23 13:40

Airwolf>> Tackar för tipset!

Någon som har en gammal Kenton liggandes?

1
Bevaka tråden