Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte göra ringsignaler

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt skapa ringsignaler i itunes efter alla konstens regler, men när jag går in i menyn för låten och väljer skapa ringsignal så kommer ett felmeddelande upp om att itunes store inte kan kontaktas (fel id -11556) Jag är uppkopplad mot itunes store och kan köpa musik och så. Någon som vet vad det kan bero på?

Ursprungligen av jennybalsta:

Jag har försökt skapa ringsignaler i itunes efter alla konstens regler, men när jag går in i menyn för låten och väljer skapa ringsignal så kommer ett felmeddelande upp om att itunes store inte kan kontaktas (fel id -11556) Jag är uppkopplad mot itunes store och kan köpa musik och så. Någon som vet vad det kan bero på?

Fick detta svar idag:

Citat:

Hello Ola,

I understand you are unable to create a ringtone with songs you purchased. I can understand how upsetting this can be. My name is Alexis and I will be happy to look into this for you today.

I have taken a look into this for you and the reason you have been unable to create a ringtone is because ringtones are not currently offered in the Sweden iTunes Store.

Apple recognizes that no one is better qualified to provide feedback about iTunes than the people who use it.

I encourage you to use the iTunes Feedback page to submit your comments to have ringtones added to the Sweden iTunes Store:
Apple - iTunes - Feedback

Your efforts to share your feedback are very much appreciated. Ola, thank you for contacting the iTunes Store customer support team. Have a wonderful day.

Sincerely,

Alexis
iTunes Store Customer Support

Man kan skapa egna ringsignaler antingen via GarageBand (ingår i iLife) eller iToner (som är mycket smidigare men kostar pengar).

Drar upp denna tråden igen, eftersom den handlar om exakt samma sak..

Jag har förr, precis som Martin säger, använt Garageband för att göra ringsignaler, nu när jag ska göra det med en låt jag köpte häromdagen, så får jag samma fel som Jennybalsta får/fick..!

Jag har alltid klickat på, "skapa ringsignal, då har garageband dykt upp, men nu är den påväg att öppna "ringsignals editerare/köpare" sen ett felmeddelande..

Har dom tagit bort funktionen helt med garageband kanske? Och vill att man först ska köpa låten, sen köpa en liten del av samma låt IGEN!? Hjälp!

Såg nu att det gick att göra på ett annat sätt..! :/

1
Bevaka tråden