Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoppa iPhoto från att starta vid sync

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 01:52

Troligen en dum fråga, kan tänka mig att det finns en behändig checkbox någonstans som löser det men jag kan inte hitta den

Så, hur får man iPhoto att sluta starta varje gång man pluggar in telefonen? Eftersom den inte syncar bilder automatiskt oavsett vad vill jag bara göra det när jag känner för det, inte varje gång jag pluggar in telefonen...

Öppna spotlight, sök på bildinsamling > öppna inställningar i menyn > välj "inget program" vid "När en kamera ansluts, öppna:"

Ursprungligen av nollnoll:

Öppna spotlight, sök på bildinsamling > öppna inställningar i menyn > välj "inget program" vid "När en kamera ansluts, öppna:"

Då innebär det att iPhoto inte heller kommer automatiskt när jag kopplar in en vanlig digitalkamera heller, right?

Stämmer,
Hade varit smidigare om man kunde göra det i inställningen i iTunes.
Kommer kanske?
Lär väl finnas både en eller 7 som vill ha bort den funktionen?

Kan tänkas. Jag är en av de 7. Störigt med iPhone, men när jag väl kopplar in sambons digitalkamera (vilket är 1 gång i månaden, kanske 2) så får iPhoto gärna titta upp automatiskt.

• Medlem
  • 2008-07-22 09:16

Håller helt med. det är störande.
Om nåt så hade jag velat att den plockade över fotona, men den kopierar dom bara
så man får plocka bort dom manuellt från iPhone efteråt. Nästa gång man synkar så
dyker samma sak upp igen och samma foton frågas om dom skall "kopieras" igen?

Stänga av i PC'n eller Mac'en är det ende rätta

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 09:27
Ursprungligen av zn8ke:

Håller helt med. det är störande.
Om nåt så hade jag velat att den plockade över fotona, men den kopierar dom bara
så man får plocka bort dom manuellt från iPhone efteråt. Nästa gång man synkar så
dyker samma sak upp igen och samma foton frågas om dom skall "kopieras" igen?

Stänga av i PC'n eller Mac'en är det ende rätta

iPhoto frågar iaf mig om jag vill att de foton jag precis synkat skall raderas från iPhone. Och de foton jag redan lagt över på datorn kommer inte upp nästa gång jag kopplar in luren.

• Medlem
  • 2008-07-22 09:35
Ursprungligen av m1kke:

iPhoto frågar iaf mig om jag vill att de foton jag precis synkat skall raderas från iPhone. Och de foton jag redan lagt över på datorn kommer inte upp nästa gång jag kopplar in luren.

det gör inte Dells fotohjälp till min ruttna printer
du har tur du (hehe)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 09:40
Ursprungligen av zn8ke:

det gör inte Dells fotohjälp till min ruttna printer
du har tur du (hehe)

Nej, jag har inte tur. Jag har en Mac

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 09:59

Det finns en applescript som gör det åt dig. Du ställer in så att applescriptet startas varje gång du stoppar in en digitalkamera eller iphone. Den körs och ser vad som har kopplats in och startar iPhoto om den ser en digital kamera men startar inte iPhoto när den ser en iPhone.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:07

Robo-X: var hittar man det Applescriptet?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 12:34
Ursprungligen av Trineo:

Robo-X: var hittar man det Applescriptet?

Tip: Prevent iPhoto from opening when you plug in your iPhone - (37signals)

//Rob

1
Bevaka tråden