Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarfråga om itunes...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-22 21:26

Har precis installerat detta program och det håller på att lägga in alla filer från min dator...

Kommer jag när jag skall synca mot iphone få lov att göra det från denna dator eller kan man komma åt mitt itunes från en annan dator via inlogg?

Antar att det inte går och att frågan är dum men ställer den ändå..

Man kan auktorisera upp till 5 datorer för samma konto.
Det gör man i iTunes under Affär där det står Auktorisera.

Du kan ladda ned de saker som du köpt på iTunes från den dator där du köpt det.
Du kan alltså inte automatiskt ladda ned ny musik från din kompis dator. Då brukar
allt man har på sin egen iPhone försvinna och bytas ut mot den nya musiken. Men det diskuteras en del här hur man ska kringgå detta.

Du kan trycka iTunes-ikonen på iPhone och köpa saker i affären genom telefonen.
Behändigt ! Du får uppge ditt kontonummer då och pengarna dras från det konto du uppgett (jag har själv VISA). Kvittot på köpet kommer mailat till dig kort därefter.

ITunes är lite klurig att lära sig och det poppar rätt ofta upp frågor kring detta så det var inte alls någon "dum" fråga....
Se tex: http://www.99.se/itunes/246945-varf-r-ipod-till-tv-datorer.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-23 12:05

Okej, tackar för svaret..

En annan sak. Bilder till cover flow. Kan man lägga in egna bilder för tex. ett album med blandad musik? Eller en egen bild för tex. Iron maiden eller är det bara album köpta i itunes som får en bild?

Har aldrig prövat själv men läs här och pröva om du vill:
http://www.99.se/itunes/104113-itunes-7-0-allt-om-bildmaterial-album-art.html

Hittade denna länk för att lära sig mer om hur iTunes fungerar. Den ska jag titta igenom själv: Apple - iTunes - Övningsexempel.

1
Bevaka tråden