Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Make it Mine (MIM) för firmware 2.0

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 13:55

http://ericasadun.com/ftp/Applications/MakeItMine.zip

Signera:
ladda ner ldid: apt-get install ldid
gå till rätt mapp: cd MakeItMine.app
signera: ldid -S MakeItMine

Jag körde Make it Mine redan på den gamla goda tiden. Skrev "Tele2". Det namn jag satt följde med i backuperna. Så även på min nya iPhone 3G har det tills nu stått "Tele2". Inte så passande kanske. Så nu har jag bytt

Edit: Make it Mine finns nu även i Cydia

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-24 19:59

Har sökt efter det men hittar det inte i Cydia. Är det någon source eller något jag ska lägga till för att få det? Tror jag har uppdaterat allt som behövdes. Är även jag i behov av att ändra min. Hade att det stod TELE2 innan men det försvann när jag återställde. :/

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-24 20:16
Ursprungligen av Fjonk:

Har sökt efter det men hittar det inte i Cydia. Är det någon source eller något jag ska lägga till för att få det? Tror jag har uppdaterat allt som behövdes. Är även jag i behov av att ändra min. Hade att det stod TELE2 innan men det försvann när jag återställde. :/

Sourcen är ModMyiFone , skall ligga under Utilities.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-24 20:13

Enda nackdelen med MIM är väl att man måste stänga av det när man är utomlands om man skall kunna se vilken operatör man är kopplad mot. Ibland blir man kopplad fel och måste byta operatör för att datatrafik skall fungera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-24 20:30

EDIT: Nu fungerade det. Ominstallerade Modmyifone sourcen och installerade även någon Erica Sadun sak som jag inte riktigt visste vad den var. Hann precis installera MIM och ändra och sen la telefonen av.

1
Bevaka tråden