Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderar på att uppgradera min rigg

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-23 15:54

Jag har vissa planer på att uppdatera min live rigg.

Min nuvarande rigg är som följande:
Nord Electro 2 - Orgel och ibland CP80 sound
Nord Modular G2x - Alternativa pianoljud (rhodes via DX7 emulering, clavinet), lead synth, stråkmaskin
Mellotron - stråkar, flöjt, kör
Clavinet - Används som en clavinet bör användas

Jag har funderat på en Fantom XR som jag skulle styra genom min Modular och Electro och som skulle användas för diverse ljudeffekter och mellotronljud. Några förslag? Jag hittade en begagnad XR för 7500 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:48

Shit pommesfrittes haru med en Mellotron live!

Mvh
Demokid

Jag gillar Fantom XR fett. Supersmidig, superkompetent och låter bra. 7.5k låter som ett helt OK pris också.

Ursprungligen av Ganryu:

Mellotron - stråkar, flöjt, kör

Fett!

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-24 15:42

@ Demokid: Den är inte min, dock. Det är bassistens. Han är ett riktigt mellotronfreak

@ Sawtooth: Jag skall ta en funderare. Jag har ju pengar nu så hmmm... GAS.

@ Airwolf: Enormt fett! Lite svår att frakta runt, och jag är inte riktigt van vid att använda volympedal så mycket, men helt klart en vinnare på scenen!

Tycker faktiskt att det lät lite mycket med 7.5k

Inte för att den inte är värd det, för det är den. Men det känns som att man hittar billigare överallt just nu. Skulle inte ge mer än 6k för en sån idag faktiskt.

Musikutrustning & Instrument - Synthar - Fantom XR synthmodul

Roland Fantom XR

(samma säljare tror jag...)

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-24 21:50

Problemet är att spekeröd är långt åt helvete. Jag är åt Gävle hållet just nu. Faktum är att vi har en spelning i Uppsala inom några veckor så jag kommer att åka igenom Gävle och då kolla in hur den ser ut... Men 6900 är ju ett klart bättre pris.

Pruta lite på den för 7.5k, det kan löna sig.

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-29 16:33
Ursprungligen av sawtooth:

Pruta lite på den för 7.5k, det kan löna sig.

*honnör*

Skall försöka!

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-08-06 16:41

Är det någon som har några övriga kommentarer om Fantom XR? (eller vet några alternativ med piano/stråk i rack) Jag tänkte eventuellt bjuda 6700 för en begagnad XR.

Äger en själv. Den är inget dumt komplement, speciellt inte om du i huvudsak är ute efter ak. piano och stråk. Där är den riktigt bra nämnligen. EPs och Orgel håller den inte för, men har du en Nord Elektro behöver du ju inte bekymra dig

Jag har även kört en hel del egna samplingar från min, fick köpa ett extra minneskort men det funkade kalas, om nu det skulle bli aktuellt.

Runt 7k får nog betraktas som en bra deal - lycka till!

1
Bevaka tråden