Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen beta-möjligheter för App Store-utvecklare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att vara utvecklare för iPhone/iPod touch verkar vara en både kul och mycket frustrerande upplevelse. Men en punkt verkar nu bli bättre, Apple ska enligt uppgifter snart göra det möjligt för en utvecklare att betatesta en produkt innan den skickas in till App Store.

Det är fortfarande rätt hårt styrt, max 100 telefoner och den som vill vara med måste ange sitt serienummer till utvecklaren som lägger in det. Men det är ändå mycket bättre än inget alls.

Kvar för Apple om dom vill göra Det Rätta™ är att häva den NDA som just nu gör att utvecklare inte kan diskutera iPhone-utveckling öppet eller ens skriva en bok om hur man utvecklar för iPhone.

Ursprungligen av Adrian B:

ADet är fortfarande rätt hårt styrt, max 100 telefoner och den som vill vara med måste ange sitt serienummer till utvecklaren som lägger in det. Men det är ändå mycket bättre än inget alls.

Om jag inte minns fel så fanns det väl redan ett sätt testa sin telefon, hette det inte AD-hoc eller liknande? Eller var det för andra sorts utvecklare?

Ursprungligen av Patrik D:

Om jag inte minns fel så fanns det väl redan ett sätt testa sin telefon, hette det inte AD-hoc eller liknande? Eller var det för andra sorts utvecklare?

Jo, Ad Hoc finns, men det var inte tänkt som ett sätt att betatesta programvara utan ett sätt för företag och organisationer att distribuera program själva direkt från egen server till utvalda iPhones (med samma gräns på 100 telefoner). Detta för att vissa företag kan vilja ha egna program som absolut inte ska finnas för alla via App Store.

Det fanns så vitt jag vet ingen möjlighet att t.ex. bara be en kund som upplever en bugg att testa en nyare betaversion. Med denna nya variant går det däremot, då kan en utvecklare be kunden skicka serienumret så kan utvecklaren ge kunden tillgång till en ny version, via App Store/iTunes som thevil var inne på.

Jag skulle dessutom gissa att Ad Hoc inte är gratis, men jag har inga prisuppgifter på det just nu.

Ja, det låter onekligen precis som Ad hoc-distribution, men med den skillnaden (förmodar jag) att programmet kan distribueras via iTunes.

1
Bevaka tråden