Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland D. Skapade patchar låter fel i perfomans mode.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vet någon hur man går till väga med detta problem?

Patchar jag skapar och är nöjd med, låter förjävligt när jag assignar dem i perfomans mode. De låter inte lika bra, om inte helt annorlunda.
Allt saftigt ljud förfinner :(((

Jag kör med Roland Juno D.

I patchläge är de förmodligen dränkta i en massa bubblande och uppfetande effekter. I multiläge används multits effekter. Om du lyssnar på... säg 8 olika patcjer så har dessa garanterat olika effekter och olika mängd av dessa. Det kan vara både reverb, delay, chorus och något annat på en patch. Om man skall köra med alla dessa effekter i ett multi på 8 parter måste synten spela upp 4 X 8 effekter. Det finns vad jag vet ytterst få syntar som fixar detta om de har högkvalitativa effektenheter. Jag har en Novation Nova som grejar detta, men dess effekter är väl inget man imponeras av. Men det är jäkligt sklnt att kunna göra en patch med vissa effekter och sedan konna få in exakt detta i ett multi. Multit får ofta dela på de effekter man väljer och i de flesta fall kan man styra mängden effekt till en part.

Detta kan vara en förklaring till att ljudet låter tristare i multiläge. Sedan kan det pero på annat också. Om man har flyttat runt patcher så kan det också låta hawaii. Om man editerat patch 23 så att den numera låter som en Saab 99 som baktänder och det tidigare var en fet och fin pad så får det följder om man väljer ett multi som skall vara en superfet pad som använder sig av flera pad-patcher, bland annat patch 23 som numera låter som en baktändande Saab 99. Är du med på resonemanget?

1
Bevaka tråden