Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårddisk, köpa alla apps igen?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 21:56

Hej. Jag har ny hårddisk för min gamla kraschade igår. Nu har jag köpt 2 apps i app store och tänkte synca över dom till min iphone. Då kommer det upp en varning i itunes som säger att om jag syncar över apps från detta iTunes biblioteket försvinner alla apps från mitt förra (den gamla hårddisken). Jag får alltså välja mellan att ha kvar mina gamla apps eller föra över mina nya och bli av med de gamla.

Någon som har något tips på vad jag kan göra för att kunna synca mina apps till min iphone utan att behöva radera alla mina gamla apps?

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 21:58

En lösning kan vara att köpa dem från iphonen. Problemet där är att jag har ett annat iTunes konto på app store där (ett amerikanskt som jag har haft redeem kort på). Hur bytar man account på appstore?

Har man väl en gång köpt programmen så kan man ladda ner de gratis igen i och med att programmen är knutna till ens iTunes-konto. Bara att klicka på "Köp" i AppStore och sedan ska det dyka upp en ruta som säger att du redan har köpt programmet och sedan får du ladda ner det gratis igen.

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 22:25

tack för ditt svar. Jag tänkte också på det, men det kommer inte upp något om att jag köpt det innan. Kanske kommer efter man klickat på köp men jag vågar inte riskera att dubbelköpa apps. Ett annat problem är att jag inte har koll på vilket konto jag använt när jag köpt appsen. Jag har haft 2 konton, ett amerikanskt som jag har haft pengar insatt på och mitt vanliga svenska som är kopplat till mitt kreditkort, så för att jag ska kunna "köpa" dem igen utan att behöva betala måste jag veta vilket konto jag använt för att köpa appet om man inte kan se det förens man klickar på köp

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 22:29

okej! Fan va nice nu klickade jag på köp på ett app jag visste vilket konto jag använt och efter man klickat på köp kommer det upp att det är gratis. Nu är bara problemet att jag inte vet vilket konto jag använt.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-25 22:31

När du köper saker på iTunes mailas det ett kvitto till den angivna e-postadressen, även när du laddar ner gratisapplikationer.

Kolla därför dina olika e-maillådor så ser du vilket konto du använt.

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 22:59

precis. min mail låg lokalt på den gamla hårddisken men den andra mailen är en hotmail så jag kunde få fram vilka apps jag köpt med det amerikanska kontot, sen va det bara att ta resten på mitt svenska. Nu har jag alla apps igen. Synd bara att all data skrivs över, va på sista världen på super monkey ball, level 35-36 på enigmo och hade jättemycket i omnifocus. Men men det kan man inte undvika. Tack för hjälpen Martin och Boris.

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 23:10

FAN! nu synkade jag telefonen och det kom upp att vissa apps inte kunde syncas över eftersom de inte är auktoriserade med mitt iTunes konto! Blev precis av med apps för 7-800 kr!

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-25 23:26

nu när jag försökte synca över de 2 appsen jag köpte _på den här datorn_ får jag samma meddelande:
"Some of the application in you iTunes library were not installed on the iPhone "iPhone 3G" because you are not authorized for them on this computer"

Kan det bero på att jag var uppkopplad till "Relakks" (www.relakks.nu) när jag köpte dom? =/

Du måste ju godkänna din dator som du sitter på att använda de som du köpt med ditt itunes account.
Affär > Auktorisera dator

+ du säger typ att du fört över från ditt amerikanska till svenska? Går det ens?

• Medlem
  • Boden
  • 2008-07-26 00:19

Tack nollnoll! nu verkar det funka

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-26 00:50

Du kan inte bli av med dina apps på något sätt i huvutaget.

Om du nu lyckas med det kan du alltid kontakta supporten med dina kvitton osv. så kan du säkert få tillbaka dina inköp.

Ursprungligen av boris91:

Om du nu lyckas med det kan du alltid kontakta supporten med dina kvitton osv. så kan du säkert få tillbaka dina inköp.

iTunes Store supporten är mycket trevlig och snabb.

Jag mejlade albumnamn och ordernummer. Fick tillbaka ett mejl med instruktioner hur jag kunde ladda ner min musik igen. Självklart inloggad med mitt Apple-ID som jag köpt musiken med.

Så; ingen oro att köpta låtar eller program skulle gå förlorade vid en rasad disk eller annat elände.

/c

vilka 2 apps kostar 7-800 kr?

1
Bevaka tråden