Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det nån här som provat något dylikt? (midi controller)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-27 19:46

Jag fick den här videon länkad utav en snubbe på irc:

YouTube - Axis 64 Midi Controller

Tyvärr kostar den kring 2000 dollar så det är ingenting en vanlig människa köper utan att ha provat först. Hela konceptet verkar rätt läckert. Speciellt att man kan spela rätt avancerade grejer med bara en hand.

Jag har hört någonting om att en mindre och billigare hemmamodell kommer att släppas någon gång det här året också men jag vet inget specifikt om den. Det finns också ett konkurrerande företag som säljer i stort sett samma grej (fast den ser snyggare ut).

Han var med på Dragons Den (Idol för entrepenörer ungefär, riskkapitalister i "juryn", ganska underhållade), och försökte sälja in den här. Gick inget vidare.

Själv är jag väldigt frågande till varför den inte är anslagskänslig. Men man kan ju spela snabbt åtminstone..

• Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-27 21:13
Ursprungligen av PeterH:

Själv är jag väldigt frågande till varför den inte är anslagskänslig. Men man kan ju spela snabbt åtminstone..

Jag fattade det som att den ÄR anslagskänslig. Den har däremot ingen aftertouch.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 20:23

Underbar brittisk-engelska

Såg den där (eller motsvarande) för ganska länge sen och det har legat och gnagt i bakhuvet sen dess, undrar om det är så tokig idé egenligen... skulle också vilja testa, men inte betala några såna pengar.

..fatta om knapparna kunde lysa upp också, så man kunde göra monome-grejer med den!

(eller lysa upp dom toner som är med i skalan för tillfället så man inte spelar så mycket fel live hela tiden)

Jag tycker det verkar vara ganska mycket Velocity 127. Den verkar svår att få grepp om, känns inte som att den gör nånting tillräkligt unik för att jag skulle orka sätta mig med den och den ser ut som en VIC20. Tummen ner!

• Medlem
  • 2008-07-29 02:00

Tycker den verkar ball om än lite väl prototypesque och clunky..

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-29 02:10

Läskig grej, måste komma från yttre rymden, helt klart.

• Medlem
  • Nordanstig
  • 2008-07-29 15:23

Deras främsta konkurrent är väl den här nedan. Jävligt läcker design, men antagligen dubbelt så dyr som den ovan.

The Shape of Music | Opal MIDI Keyboards

1
Bevaka tråden