Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte ringa till iPhonen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har upptäckt ett problem med min iPhone nu! Min kompis ringde nyligen hem till mig och sa att han inte kunnat ringa mig på hela dagen! :S

Jag satte mig ner för att ringa till mig själv och telefonsvararen går på direkt! Såhär har det hänt förr men har hjälpt att jag stängt av den och satt på den igen men även efter omstarten så funkar det inte att ringa till den. Bara slumpmässiga samtal kommer fram!

Jag har halebop ,firmware 1.1.4 ! Vad kan vara felet? Hjälp snälla :">

Iphone eller iphone 3g? Halebop kanske inte fungerar längre med iphone. Om typ telia blockat på något sätt, vet inte riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 22:56

Har inte halebop men Telia, en med halebop har provat ringa mig utan att det gått idag. Dessutom har telia/halebop´s laddning för kontantkort strulat igår och idag verkar det som. Det har varit ganska många gånger det har varit problem med telias nät sista månaderna. Dessutom orkar dom ju sällan fixa något under helger då dom inte verkar ha tekniker som jobbar då.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-27 22:58

Det fungerar inte att bli uppringd när du använder Edge heller

Använder du EDGE på en 2G - alltså om du surfar med den... så slussar den dina samtal till Voicemailet....

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-28 05:19

Testat med polarens SIM-kort?

Igår så fick jag fram ett samtal men efter någon minut stängdes samtalet ner, och sen gick det inte ringa till den igen! Men idag har det funkat att ringa till den 2 av 2 gånger får hoppas det är fel på nätet annars vet jag inte vad det kan va! Ska testa min kompis sim-kort och se vad som händer!

Ursprungligen av j0hnestad:

Igår så fick jag fram ett samtal men efter någon minut stängdes samtalet ner, och sen gick det inte ringa till den igen! Men idag har det funkat att ringa till den 2 av 2 gånger får hoppas det är fel på nätet annars vet jag inte vad det kan va! Ska testa min kompis sim-kort och se vad som händer!

Iphone kan inte ta emot samtal om den skickar / tar emot data .

Om du inte ställt in din iphone korrekt kan den skicka och ta emot data konstant och då är din iphone upptagen konstant och personer som ringer dig skickas vidare till din röstbrevlåda eller får en trevlig upptaget ton .

Kolla dina APN inställningar och se om problemet löser sig genom att du tar bort alla inställningar så iphone inte kan skicka och ta emot data förutom via WiFi ..

men det är det att jag har får samtal ibland och ibland går dom inte fram, ibland stängs samtalen av när jag pratar och ibland fungerar det! Inställningarna har varit samma sen lång tid tillbaka! Ska man uppgradera den? finns det någon bättre än 1.1.4 som är stabil och bra? Det verkar konstigt för så fort någon ringer försvinner edge symbolen och när samtalet kopplas ner ibland så blir edge symbolen helvit :S

Senast redigerat 2008-07-29 21:55
Ursprungligen av j0hnestad:

men det är det att jag har får samtal ibland och ibland går dom inte fram, ibland stängs samtalen av när jag pratar och ibland fungerar det! Inställningarna har varit samma sen lång tid tillbaka! Ska man uppgradera den? finns det någon bättre än 1.1.4 som är stabil och bra? Det verkar konstigt för så fort någon ringer försvinner edge symbolen och när samtalet kopplas ner ibland så blir edge symbolen helvit :S

Och du har... telia?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-30 03:14

Testa att ta bort 3G om du har det..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-30 08:04

Trist att Telia inte har DTM (dual transfer mode) aktiverat i sin GPRS/EDGE miljö för då hade man kunnat bli uppringd även om man satt och surfade.

1
Bevaka tråden