Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte igång en ljudbok efter uppdatering till 2.0 på 2g telefon

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-29 11:31

Updaterade min 114 2g telefon igår till 2.0.
allting funkade fint, syncade över kontakterna, bilder osv.
flyttade öven över en ljudbok som funkade tidigare, men de gör den inte nu.
när man startar den så hoppar den över i spelläge, står där i 2sek, sen hoppar den tillbaka till listan över ljudböcker.
Vanlig musik funkar.
i itunes funkar ljudboken.

tips?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-29 13:22

Är ljudboken i en enda stor fil? Hur lång är speltiden på den isf? Kan vara så illa att den är för lång, dvs om den delas upp i mindre bitar så kommer den säkert att fungera.

Kör själv med ljudböcker men är de över 12 timmar så delar jag upp dem i flera bitar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-29 14:11

den är 18,5h timmar, men de roliga är att den funkade i 1.1.4 men inte i 2.0, samma fil alltså...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-29 15:07

[FAQ] Ljudböcker: Här ställer du ALLA dina frågor som rör Ljudböcker på din iPod
http://www.99.se/musiken-p-ipod-iphone/193489-faq-ljudb-cker-h-r-st-ller-dina-fr-gor-r-r-ljudb-cker-p-ipod.html?highlight=ljudbok

*Låst*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 14:19

Hur lägger jag in min ljudbok i min Iphone?

har en ljudbok på datorn som jag köp och laddat hem...
skulle vilja få in den i min iphone...

i Iphonens ipod så finns det en Ljudbok flik och de är där jag vill ha min ljudbok!

men hur får jag dit den? när jag kopplar in iphonen till itunes så finns det ingen ljudboks flik där...

ljudboken jag har är uppdelad i 193 små MP3 filer...

Mvh
Patrik

Du behöver först konverta filerna till AAC. Byta sedan filändelse från m4a till m4b och lägg in igen i iTunes. Då hamnar de i Ljudboksmappen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 14:27
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Du behöver först konverta filerna till AAC. Byta sedan filändelse från m4a till m4b och lägg in igen i iTunes. Då hamnar de i Ljudboksmappen.

ok.. men jag hittar ingen Ljudboksflik i itunes.. :S

och finns det når sätt att konvertera alla samtidigt? de är ju som sagt 193 filer att konvertera och de låter väldigt jobbigt

1
Bevaka tråden