Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tjut vid bruk utav mac på krk rp5or

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-30 22:56

Hejsan,
fick hem mina krk rp5or för ett tag sedan. Ett par aktiva monitorer således.

Jag har dock ett väldigt irriterande problem, jag har ett högfrekvent tjut som skriker igenom monitorerna när jag har min macbook air inkopplad via obalanserade ingångarna.

Detta uppstår oavsett vilken ljudnivå, även fast jag stänger av ljudet.

kompenserar jag ner ljudet på monitorerna så sjunker styrkan på oljudet, vilket även det som streamas gör, och följer således med ljudnivån i styrka så det hörs där i bakgrunden även om jag spelar musik.

med min iphone liksom server (pc) inkopplad i samma kabel så finns inte problemet, problemet kvarstår på macbooken även om jag byter kabel, och problemet finns inte på någon annan pryl.

oljudet finns oavsett om jag kör med eller utan nätadapter, givetvis är _allt_ jordat, monitorer, skärm, datorer mm.

har även provat att stänga av och koppla ut strömmen allt förutom monitorerna (och kört laptopen på batteri) med samma resultat.

Börjar få slut på ideer. några tips? eller är reklamation ända valet? jag informera att jag inte har problemet i mina grado rs2or (hörlurar). Börjar således misstänka att det är något mjukvarumässigt?

tips och ideer? kanske något slags filter skulle kunna lösa det hela?

//Tim

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-02 22:43

löst problemet iaf.

det är kombinationen förstärkare på förstärkare som verkar orsaka oljudet.. ljudkillen på hifi butiken hade haft precis samma problem med sin macbook vilket han hade löst genom att skaffa ett externt ljudkort, sagt och gjort fick jag låna ett med gott resultat, har även provat att köra in signalen genom en annan dator och sedan line-out in i monitorerna och även det med lyckat resultat..

kort o gott så verkar inte ljudkorten i macbookarna lira bra ihop med dessa monitorer.

1
Bevaka tråden