Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa om billig router

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-30 23:00

Jag har en Macbook Pro som jag skulle vilja köpa en trådlös router till. Jag har 24mbit bredband från Telia och skulle vilja ha en router som ger en ganska stark signal så att jag kan använda datorn på ovanvåningen. Skulle också vilja att routern är ganska billig.

Definiera billig. Vill du ha bra hastighet på långt avstånd får du nog satsa på en n-router, och då blir det inte jätte billigt.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-31 00:28

Köp en Linksys och släng in Tomato-firmwaren.

Var noga med vilken linksys! Vi köpte en och den stöds inte av tomato men den är ungefär lika duktig som en tomat i sig...dvs inte ett bra köp.

Jag vill uppgradera mig till en airport-express, när vi nu inte behöver bry oss om tråd-burna längre..den är inte ens särskilt dyr...

Apple Store (Sverige) - AirPort Express-basstation med AirTunes

Jag har en Buffalo som har Tomato stöd, men inte installerat Tomato ännu... men skall snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 01:03

Lite off-topic men finns det någon 3-part firmware (typ Tomato) till Airport Extreme? Om inte, varför inte? Vad är det som skiljer från fallet Linksys?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-01 01:49

Har flera WRT54GC och dom har alla fungerat klockrent. Billig (under 400:-) och väldigt liten. Tyvärr fungerar inte tex Tomato på den, men för det priset ska man ju inte kräva det.

Edit:
LINKSYS WRT54GC KOMPAKT W-LAN ROUTER 11G - Trådlös bredbandsrouter med inbyggd antenn

1
Bevaka tråden