Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vaktmästare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår var en vaktmästare från bostadsbolaget, vilket jag hyr lägenhet av, in i min lägenhet för att skruva upp en lampkrok i taket.

Det som vaktmästaren verkade bortse ifrån var att rakt under kroken stod min TiBook 667 och glänste i vårsolen.
Han tyckte tydligen att det var en dålig idé att flytta på den, så när jag kom hem fann jag min kära Titan indränkt i damm och skräp från hans borrning.

Gissa om jag skrev ett mycket upprört brev till ett visst bostadsbolag idag och läste lusen av dom.

Som tur var så verkar det som om den inte tog någon skada av övergreppet utan snurrar på i vanlig ordning. Hoppas att den fortsätter med det också...

Att du vågar lämna en Ti framme överhuvudtaget är för mig ett stort frågetecken

Hade varit bättre om du glömt den på toan med andra ord

MVH mattias

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-23 16:25

Fredrik, jag förstår dig! Jag skulle ha blivit fullkomligt ursinnig och sagt en massa fula ord, högt och länge. Gick han in med skor också, det svinet?

[ 23 April 2002, 16:26: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Isch, ja, jag förstår hur det känns. Jag råkade ut för ungefär samma sak när en gubbe från bostadsbolaget stod på mitt soffbord för att borra i taket. Det var en massa damm i soffan och på bordet, plus fina avtryck av hans skor på bordet. Jag ringde och frågade om deras personal inte hade nån trappstege att använda. Nu var ju mitt soffbord inte nån TiBook, men ändå

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-23 18:28

Ett sånt svin! Om någon skulle ta sig till sådana fasoner hemma hos mig får de problem vill jag lova.

*skärper mina japanska kockknivar...*

• Oregistrerad
  • 2002-04-23 18:39

Nästan läge att skicka Tibooken på en dyr renovering och sedan fakturan till fastighetsägaren...

Jag vill bara poängtera att det var dumt av mig att ha datorn framme överhuvudtaget...
Men till saken hör att jag hade väntat på att få mina fel åtgärdade i flera veckor och han ringde typ 10 min innan han skulle in i lägenheten och fixa...
...inte mycket till varsel alltså...=(

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-23 23:04

Instämmer med föregående talare. Skicka in TiBoken på rengöring och posta räkningen till värden.

De flesta hantverkade jag stött på brukar tycka det är helt okej att springa in med skor och smutsa ner överallt. Inte konstigt att de inte har så bra rykte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-24 01:28

Måste säga att jag oftast varit med om motsatsen. De flesta hantverkare tar av sig skorna utan att man ens behöver nämna det.

Men naturligtvis finns det en del grisar till hantverkare som bara inte vill uppföra sig som folk.

I England går folk omkting med ytterskorna inomhus, och de har ofta heltäckande matta även på toaletten, runt toastolen! Snuskigt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
I England går folk omkting med ytterskorna inomhus, och de har ofta heltäckande matta även på toaletten, runt toastolen! Snuskigt.

I England? Måhända, men USA leder stort... här regerar heltäckningsmattor och skor inomhus. Äckligt. Vem vill ha skor på sig hela tiden?

Hör av dig till värden med klagomål, tycker jag med...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-24 09:06
Citat:

quote: I England? Måhända, men USA leder stort... här regerar heltäckningsmattor och skor inomhus. Äckligt. Vem vill ha skor på sig hela tiden?

Jag tror att det har att göra med att folk är rädda för fotsvett. Om man haft fötterna inkapslade i samma täta, obekväma skor hela dagen på jobbet stinker fötterna naturligtvis när man kommer hem och tar av sig skorna.

Lösningen är förstås att ge fan i hur det ser ut och ha bekväma, luftiga skor av typen Birkenstock eller liknande på jobbet. Man mår bättre och blir mer produktiv.

Det är precis likadant in England som i USA. Heltäckande mattor överallt, även på dass. Usch och fy vad ohygieniskt. Jag tycker bara att det är konstigt. Har inte sett det i några andra länder, och definitivt inte i södra Europa där man ofta har stengolv.

[ 24 April 2002, 09:11: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden