• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 21:20

Hej!

Jag är rätt grön på programmering. Har lyckats göra alla möjliga olika program, såväl till Mac som till iPhone så jag kan göra något i alla fall. Hur som helst: jag kom på att jag ville ha ett program som fungerar som bibliotek för alla mina guitar pro-filer (informationsmässigt likt iTunes). Att få programmet att funka ska nog gå bra men jag har ingen aning om hur jag ska få ut information om artist/album mm ur gp-filerna. Tror att denna räcker för att lösa problemet: Guitar Pro 4.06 File Format Description (har redan bläddrat ner till delen jag tror är intressant)

Tyvärr förstår jag inte så mycket av den och jag vet heller inte hur jag ska gå tillväga för att använda informationen

Hoppas inte jag glömt något.
Tacksam för alla svar!

EDIT:Om någon nån gång i framtiden hittar denna tråd så kan jag avslöja att jag var lite ivrig och redan klurat ut det. Körde hexeditor och upptäckte att på den 36:e byten finns ett en byte långt tal som säger hur lång titeln är. Därefter finns ett kort mellanrum till den byte som säger hur lång subtitlen är... osv osv

Hör av dig så kanske jag kan hjälpa

Senast redigerat 2008-08-04 01:20