Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röstigenkänning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-04 01:31

Har hittat en ny kul funktion som heter röstigenkänning. När man trycker ESC och säger te.x. "open my browser" så öppnas safari - skithäftigt=)

Det finns också ett alternativ där datorn ska lyssna efter kommandoord te.x. "computer". Då lyssnar den kontinuerligt efter "computer" som ett aktiveringsord för att den ska börja ta kommandon som te.x. "open my browser" - för då slipper man hålla esc inne hela tiden.

Men jag får det inte att fungera. Jag säger "computer" men den reagerar inte.

Någon?

  • Medlem
  • 2008-08-04 18:13

Jag har inte testat detta själv än, fast hur som helst verkar det som om du blandar ihop två funktioner.
Du ska ställa in att datorn ANTINGEN lyssnar efter ordet "computer" och då drar igång röstigenkänningen, ELLER att datorn börjar lyssna när du håller ner ESC.
Sen ställ in Speakable items PÅ Kalibrera sen din mick också

Under kommandon kan du "Öppna mappen speakable items" och se vad du kan säga för grejer. Av nån anledning verkar mickkalibreringen va meningslös för volymen drar iväg direkt sen ändå. Om du dubbelklickar på nåt av kommandsen så får du upp en liten peng som visar volymen du pratat. Oftast är det för starkt, reglera din röst tills det blir grönt. Prova sen olika kommandon när du håller ner esc. Rätt kul också att prova "tell me a joke" måste dock sägas på EXAKT rätt sätt. Lyckas du med det får du sen uppleva ett samtal med datorn vilket slutligen resulterar i världens tristaste skämt.
Lycka till!

Testa sen.

"Tell me a joke"

1
Bevaka tråden