Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flersidig broschyr

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Götene
  • 2008-08-04 08:29

Hej,

Tidigare har jag endast arbetat med att skapa annonser i InDesign. Nu håller jag på och producerar en flersidig broschyr då företaget jag arbetar åt vill göra arbetet in-house och har därför lite funderingar.

1. Broschyren är i vanlig "bok-format" dvs. ett omslag och ett antal blad. Som jag har gjort nu har jag bara skapat ett dokument med förstasida, ett antal uppslag och en sista sida. Dessa har 3mm utfall. Kan jag skicka ett dokument med uppslag till tryckeriet, eller måste varje enskild sida vara för sig?

2. Den PDF jag skickar till tryckeriet, behöver jag inkludera skärmärken eller något liknande eller räcker det med att tala om att dokumentet inkluderar 3mm utfall?

Ett par frågor från en nybörjare som vill undvika för många e-postvändor fram och tillbaka med korrigerade filer

Skärlinjer behövs inte men är alltid bra för tryckarna, om du har utfall och bara pratar med prepressen först så löser dom det.

Roffe

• Avstängd
  • International user
  • 2008-08-04 10:51

Det brukar skilja sig från tryckeri till tryckeri om de vill ha uppslag eller separata sidor, samma gäller skärmärken, en del vil ha dem n del klarar sig utan... Det bästa är ju såklart att prata med tryckeriet så blir det rätt från början.
/M

• Medlem
  • Götene
  • 2008-08-04 15:32

Jag tackar för svaren!

1
Bevaka tråden