Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägga in .app via SSH?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-08-04 17:27

Har suttit och sökt om hur man installerar .app manuellt via SSH men går sådär...

hittade detta:
It works like this:
1-put the app in /applications
2-create inside applications a folder Documents
3-set 777 permissions on both
4-create a folder Documents in var/mobile
5-set permition 777 in documents

det som hände då var att efter en omstart kom programmet up på hemskärmen men när man klickade på det kom det bara upp en ruta som sa att det inte kunde startas.

sökte runt lite i telefonen via ssh'n och hittade en mapp som hette stach/applications, där fanns alla andra .apps typ cyda osv. är det där man ska lägga in sin .app?

Eeehhh???
Hur ska man kunna hjälpa dig med så fattig info?

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-08-04 17:49

Då testar vi igen...
Jag har hittat åt en .app fil som jag vill få in i min telefon (2g lur med 2.0).
Eftersom ja har filen på min hårddisk kan jag ju inte installera den via Cydia (eller kan jag skapa en egen source?)
Så har lagt in openSSH.app i telefonen och kommer in i dess filsystem via min PC.
Har sökt runt bland alla mappar i telefonen för att se vart alla applikationer ligger, de jag hittat är "/stash/application/" där finns alla .app som jag har installerat.
men såg på ett annat ställe guiden jag skrev i första inlägget, försökte göra efter denna.
sshade över mappen och skapade dom där mapparna som skulle skapas, startade om telefonen (home + låsknappen) och vips ligger programmet på hemskärmen.
testar att starta det men får bara ett meddelande att "programmet kan inte starta".
kollade i mappen "/stash/application/" och det har inte hamnat där utan mappen ligger kvar där jag sshade över den.

så till min fråga igen då, vad är korrekt sätt för att installera applikationer via SSH?

Mockan:
Som sagt, vad är det för app du pratar om?

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-08-05 00:53

Pratar om ett program för att mäta bilprestanda, hette dynolicious.

Ursprungligen av Mockan:

Pratar om ett program för att mäta bilprestanda, hette dynolicious.

Det finns väl i App Store?
Det är väl bara att ladda ned det där då?

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-08-05 01:10

mer än vad jag visste! tackar!

Ursprungligen av Mockan:

mer än vad jag visste! tackar!

Dynolicious - Auto Performance Meter for iPhone and iPod

1
Bevaka tråden