Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till fotoalbum i Bilder? - iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag undrar om det går att lägga in nya fotoalbum i bilder på min iPhone 3G? Som om jag är ute och reser i ett speciellt land skulle jag vela sätta det bilder som jag tar på just den resan under en mapp t.ex. "Italien" så finns bilder från just den resa där, går det eller måste man köpa någon app och isf vilket? Vill också att man ska kunna flytta bilderna direkt till just den mappen också. Har hittat något liknande som kallas för Mobile Foto. Tänkte höra om det går att göra det utan någon speciell app. Har ni tips på något annat än Mobile Foto så kom gärna med förslag.

Tack.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-08-06 09:38

Om du kör OSX kan du göra detta i iPhoto, skapa album där och sedan synca in dessa till din iPhone

Detta är något jag också har letat efter, men jag använder PC så iPhoto skulle inte funka! Finns det något annat sätt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 16:31
Ursprungligen av STORVALL:

Detta är något jag också har letat efter, men jag använder PC så iPhoto skulle inte funka! Finns det något annat sätt?

Åk förbi närmsta Apple återförsäljare och köp dig en mac.;)

Ursprungligen av Laroche:

Åk förbi närmsta Apple återförsäljare och köp dig en mac.;)

Haha, bra idé.
Men det skulle vara härligt om någon visste ett PC-vänligt sätt att göra nya album i iPhone, för just nu har jag inte pengarna för en Mac.

Ursprungligen av flippen88:

Hejsan!

Jag undrar om det går att lägga in nya fotoalbum i bilder på min iPhone 3G? Som om jag är ute och reser i ett speciellt land skulle jag vela sätta det bilder som jag tar på just den resan under en mapp t.ex. "Italien" så finns bilder från just den resa där, går det eller måste man köpa någon app och isf vilket?

Har du inte provat det du nämner? Lägga bilderna från Italien i en mapp som heter Italien ?? Vad händer i iPhone när du synkat? Jo, ett fotoalbum skapas som heter... *drumroll* Italien!

Ursprungligen av flippen88:

Vill också att man ska kunna flytta bilderna direkt till just den mappen också. Har hittat något liknande som kallas för Mobile Foto. Tänkte höra om det går att göra det utan någon speciell app. Har ni tips på något annat än Mobile Foto så kom gärna med förslag.

Du menar att du vill flytta nytagna bilder som du tagit direkt iPhone och sortera in i ett speciellt album (i iPhone) utan en dator ?

Berätta gärna lite mer för att klargöra om vi pratar iPhone som kamera eller har du en annan kamera som du tagit bilder med och som ska in i iPhone för att se ut som ett album? Kanske är problemet att du inte vet hur du får dina bilder från iPhone till datorn? Vilket operativsystem kör du? Finns ju program som importerar bilder från enheter direkt i XP/Vista. Bildhantering i XP & Hjälp för Windows Vista: Hur överför jag bilder frÃ¥n kameran till datorn?

Annars är ju svaret att du vid synkning från iPhone lägger bilderna från Italien i en nyskapad mapp som heter Italien på datorn som i sin tur då måste ligga i den mapp som iTunes är inställd på att synka bilder från. Programmet som för över bilderna frågar om du vill radera bilderna från enheten (dvs din iPhone) och där svarar du ja om du inte vill ha dubletter. Vid nästa synkning i iTunes så kommer det att finnas ett Album som heter Italien på din iPhone.

1
Bevaka tråden