Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem har coolaste bloggen?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

du slåss mot väderkvarnar, Jogin. "Bloggmediet" är ett internationellt vedertaget begrepp för allt som publiceras med bloggverktyg. Du kan beklaga det, om du vill, och anse att medieterminologin lagt beslag på begreppet på felaktiga grunder, men det är trots allt där "bloggmediet" befinner sig nu - som ett publicistiskt medium; främst i rollen som representant för citizen journalism.

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-09 20:33
Ursprungligen av Stinky:

du slåss mot väderkvarnar, Jogin. "Bloggmediet" är ett internationellt vedertaget begrepp för allt som publiceras med bloggverktyg. Du kan beklaga det, om du vill, och anse att medieterminologin lagt beslag på begreppet på felaktiga grunder, men det är trots allt där "bloggmediet" befinner sig nu - som ett publicistiskt medium; främst i rollen som representant för citizen journalism.

Jag bryr mig inte om vilket ord som används, jag säger bara att det inte är särskilt "imponerande" att "bloggmediet" har tagit världen med storm — för det har ju inte gjort det. Om "bloggmediet" börjar innefatta daglig konversation, blir du imponerad av "bloggmediets" explosionsartade tillväxt då — världens snabbast växande medium enligt all världens medieforskning, osv? Jag blir inte det.

jag är imonerad o förtjchust över att så många av mina svenska favoritskribenter idag är bloggare och publicerar sig själva istället för invänta tröga gammelmediers "upptäckt". Det är en mediarevolution om något. Så, för att modifiera mig något: jag är imponerad av den explosionsartade tillväxten i fråga om journalistisk (och litterär, vetenskaplig etc) KVALITET inom bloggmediet – i omvänd proportionalitet till hur kvalitet och talang försvinner från printmedier.

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-09 21:43

Stinky, då är det ju snarare webben du imponeras av. Men visst, om man med "blog" menar "vad som helst på internet" så är ju "blogmediet" imponerande.

Bevaka tråden