Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har precis kört uppdateringen till 2.0.1 mha PwnageTool 2.0.2 men nu fungerar inte Cydia längre. Det kraschar varje gång jag försöker starta programmet. Körde efter denna guide och allt gick ungefär som det skulle efter ett antal försök med att återställa den i iTunes till den senaste backupen jag hade gjort på iPhonen, då den hade 2.0 i sig.
Hur får jag igång Cydia igen? Måste jag köra PwnageTool igen och kanske skapa en ny iPhone i iTunes eller finns där ett magiskt knep?
Detta fungerade toppen för mig, i mitt fall var det steg två som var problemet! Men nu packade jag upp programet med terminal och det fungerade jättebra! ÄNTLIGEN!
1) Do not download the zip image going around. This does not have proper permissions. Cydia won’t be able to install apps.
2) Do not use “The Unarchiver” to extract the tbz image. I opened a command terminal and used: tar -jxvf PwnageTool_2.0.2.tbz
Det är nog det som är problemet. Jag packade upp filen med Leopards inbyggda Archive Utility. Men om man redan har Pwnage Tool 2.0.1 så ska auto uppdateraren också fungera.
Det är nog det som är problemet. Jag packade upp filen med Leopards inbyggda Archive Utility. Men om man redan har Pwnage Tool 2.0.1 så ska auto uppdateraren också fungera.
Jag hade en gammal version av PwnageTool 2.0 som jag uppdaterade via programmets inbyggda. Och mha av den så fungerade Cydia igen. Men vilket strul jag hade fram till dess.....fast det är ju smällar man får ta