Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man Cydia till att funka igen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 15:22

Har precis kört uppdateringen till 2.0.1 mha PwnageTool 2.0.2 men nu fungerar inte Cydia längre. Det kraschar varje gång jag försöker starta programmet. Körde efter denna guide och allt gick ungefär som det skulle efter ett antal försök med att återställa den i iTunes till den senaste backupen jag hade gjort på iPhonen, då den hade 2.0 i sig.

Hur får jag igång Cydia igen? Måste jag köra PwnageTool igen och kanske skapa en ny iPhone i iTunes eller finns där ett magiskt knep?

Tacksam för lite hjälp!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 16:24

Nu har gjort om hela köret. Körde PwnageTool och skapade en ny ipsw fil. Körde den på iPhonen och skapade därefter en helt ny iPhone i iTunes.

En helt ren och fin iPhone men Cydia kraschar fortfarande!

Installer funkar ska tilläggas!

Några förslag?!?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 16:49
Ursprungligen av Jedih:

Nu har gjort om hela köret. Körde PwnageTool och skapade en ny ipsw fil. Körde den på iPhonen och skapade därefter en helt ny iPhone i iTunes.

En helt ren och fin iPhone men Cydia kraschar fortfarande!

Installer funkar ska tilläggas!

Några förslag?!?

Kan det vara Installer som spökar? Jag installerade inte installer och för mig fungerar cydia.

//Rob

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 17:30
Ursprungligen av Robo-X:

Kan det vara Installer som spökar? Jag installerade inte installer och för mig fungerar cydia.

//Rob

Provade det nyss.....samma sak, Cydia kraschar!

Jag ska testa att återgå till 2.0 igen och se om Cydia startar då.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 17:40

Cydia fungerar när jag kör firmware 2.0 men inte firmware 2.0.1

Konstigt!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 18:29

Körde en ny uppdatering till 2.0.1 och det är samma sak igen. Cydia vill fan inte starta!

Jag får väl nergradera och hålla mig till firmware 2.0.

Kan tillägga att jag har en 8 GB iPhone av första generationen som kom med 1.1.1 ursprungligen.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 18:32

Har Cydiafolket ett forum man kan påpeka detta? Jag kan väl inte vara helt ensam om detta....eller?!?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-10 18:57

Löste det genom att ladda ner PwnageTool igen. Fan vilket strul men nu funkar Cydia iaf!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-11 04:07

Jag har också det problemet men snubblade just över denna sida där det står hur man fixar det!

Ska testa det nu.

Pwnage 2.0.2 Error with Cydia Crashing Solved - iPhone News & Review

lycka till!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-11 04:37

Detta fungerade toppen för mig, i mitt fall var det steg två som var problemet! Men nu packade jag upp programet med terminal och det fungerade jättebra! ÄNTLIGEN!

1) Do not download the zip image going around. This does not have proper permissions. Cydia won’t be able to install apps.

2) Do not use “The Unarchiver” to extract the tbz image. I opened a command terminal and used: tar -jxvf PwnageTool_2.0.2.tbz

3) If you have the corrupted image you need to download pwnage again from the proper dev team recommended link and extract it correctly. Then repeat the process.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 09:04

Det är nog det som är problemet. Jag packade upp filen med Leopards inbyggda Archive Utility. Men om man redan har Pwnage Tool 2.0.1 så ska auto uppdateraren också fungera.

//Rob

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-11 09:55
Ursprungligen av Robo-X:

Det är nog det som är problemet. Jag packade upp filen med Leopards inbyggda Archive Utility. Men om man redan har Pwnage Tool 2.0.1 så ska auto uppdateraren också fungera.

//Rob

Jag hade en gammal version av PwnageTool 2.0 som jag uppdaterade via programmets inbyggda. Och mha av den så fungerade Cydia igen. Men vilket strul jag hade fram till dess.....fast det är ju smällar man får ta

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden