Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mått på iphone ikoner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Skulle vilja göra mitt eget tema till min telefon och jag tänkte göra ikonerna i photoshop. Vilka mått bör jag annvända och i vilket format bör jag spara bilden i?

Mvh

Ladda ner en bild på någon ikon från något tema som redan ligger i iPhonen så ser du storleken på dem. Sedan kan du bara förändra den och ladda upp den igen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 18:44

Standardmåttet är 60x60 px men du kan göra de hur stora/små du vill.

Har du ens sökt? Google har jag hört är bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 19:11

Som jag förstår det är det olika mått beroende på hur du skall använda ikonen. Vill du använda den till en webbapplikation som du gör ett bokmärke till så är det ett mått som gäller, vill du ersätta en ikon som redan ligger på ditt "skrivbord" så är det ett annat mått.

Har dock inte måtten i huvudet. Men om du söker lite så hittar du nog enkelt svaret.

PNG-formatet rekommenderas, ikonerna som Apple skickar med sina exempelprogram är 57x57 pixlar. Sen kommer iPhone själv "glassa till" ikonen genom att runda av hörnen och lägga på lite glasknappskänsla.

Tips: regga dig på Apples iPhone-sida och ladda ned SDK:t, Interface Guide lines etc. Det finns tonvis med matnyttigt där.

1
Bevaka tråden