Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vill inte synka med min mac....

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
har fått problem med synkningen. Har återställt min iphone till fabriksinställningarna. Men när jag sedan ska synca den via itunes så står den bara och tuggar. PIN-koden är inskriven och SIM-kortet funkar. iphonen är köpt i sverige, version 2.0.

Är rädd att jag mixtrat med isync och har därför re-installerat isync från Time Machine, men inget funkar.
Hjälp?
vad göra för att kunna synca iphone med min intel-mac (leopard: macbook pro)??

mvh Jonas

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-10 20:03

Det borde fungera - direkt och utan problem via iTunes.
Är telefonen uppdaterad till 2.01?

Syns den i iTunes?

Hej!
denär uppdaterad, och syns i itunes.
mvh Jonas

Hela iSync-spåret kan du släppa eftersom iPhone inte synkas mha det utan iTunes används uteslutande.

Händer det något alls i iTunes? Står det att den synkar, låser det sig eller vad?

Hej!
jag tror (?) att det hänger sig på "synkroniserar kontakter". Tror inte att synkningen kommer vidare därefter?
mvh Jonas

Något fönster i bakgrunden med en fråga som väntar på svar?

Får tyvärr meddela att ovanstående inte fungerade heller....
kanske för att min isync inte tillåter att jag nollställer synkroniseringshistoriken.
Bra sugen på att lämna tillbaka min iphone.
Jonas

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-11 08:55
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Får tyvärr meddela att ovanstående inte fungerade heller....
kanske för att min isync inte tillåter att jag nollställer synkroniseringshistoriken.
Bra sugen på att lämna tillbaka min iphone.
Jonas

Men du ska ju inte hålla på med iSync. Det har andra i tråden redan berättat för dig. Syns det något i logfilerna (via applikationen Console)?

Hej!
jo, skälet till att jag "ändå" höll på med isync var att på flera andra nätforum rekommenderades en halvkomplicerad åtgärd där man skulle byta ut fileri sin egen adressbok före sync.
Nåväl, detta funkade ju inte. Jag testade också att re-installera itunes men inget händer.

Upptäckte i console att det står så här i system log:
Aug 11 09:14:45 Jonas-Ludvigssons-dator-2 com.apple.SystemStarter[16]: Break on __THE_PROCESS_HAS_FORKED_AND_YOU_CANNOT_USE_THIS_COREFOUNDATION_FUNCTIONALITY___YOU_MUST_EXEC__() to debug.

Vad kan jag göra?
vore jättefint om någon har någon ide´?

synk-problemet löst

Hej!
fann en tråd på ett annat forum om "det går inte att synka".
Felet låg i adressboken (fråga mig inte varför). Jag arikverade hela adressboken, rensade den sedan från alla kontakter. Återimporterade alla kontakter från den arkiverade versionen, och äntligen funkade synken.....

tack för alla tips på detta forum!
mvh Jonas

1
Bevaka tråden