Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wurlitzer och Hohner clavinet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Vad är dessa fantasktiska klaviaturer värda idag? En vän till mig har en av varje sedan hennes man tyvärr gick bort hastigt. De är inte i bästa skick, men jag har lovat att kolla upp priser och hjälpa till med en ev försäljning. På Wurlitzern (tror den heter EP200) så är en hel del "tonstavar" (vad heter de?) knäckta. Några klubbor samt elektroniken behöver nog ses över också. Får ljud i den men det är lite knaggligt.

Vad är den värd i befintligt skick?
Finns reservdelar?
Kan någon i detta land laga den?

Jag har själv ett Rhodes Mark I - Är det samma "status" på dessa klaviaturer?

Hohner clavinet. Slitet men jag tror den fungerar. Modellen heter Clavinet D6.

Värde?

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta då det känns angeläget att de inte blir blåsta vid en ev försäljning.

MVH
Andy

En wurlitzer i ok skick med originalben och pedal brukar väl gå för runt 10K +- 2K. Tontungorna är rätt dyra, ca 150-200 styck. Finns att köpa från staterna.

I mölnlycke finns den här tjommen, vet inte om han tar sig an wurlitzer också: Peacefreak Rhodes Service Center

Svårt att sätta ett pris i nuvarande skick. 6K kanske är rimligt för en händig entusiast?

Ursprungligen av eskimo:

En wurlitzer i ok skick med originalben och pedal brukar väl gå för runt 10K +- 2K. Tontungorna är rätt dyra, ca 150-200 styck. Finns att köpa från staterna.

I mölnlycke finns den här tjommen, vet inte om han tar sig an wurlitzer också: Peacefreak Rhodes Service Center

Svårt att sätta ett pris i nuvarande skick. 6K kanske är rimligt för en händig entusiast?

Låter inte det rätt dyrt?

Andy

Vilket av de tre?

Ursprungligen av eskimo:

Vilket av de tre?

Det nuvarande skicket på Wurlitzern. 6000:-? Den kanske har ett värde som jag inte fattat ännu.

Vad tror vi om Hohnern (Clavinet D6)?

Andreas

Som sagt, man kan få runt 10 för en i bra skick. Är man som köpare händig och kan fixa allt själv och endast behöver lägga ut några hundralappar på nya tungor är det ju lätt värt 6 tusen. Men det är svårt att sia i osett skick.

1
Bevaka tråden