Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PhoneWiew – Gör din Iphone till extern HD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-11 16:23

(Även för oss som sitter inne)

Är helt Macburen, och lycklig innehavare av en icke Jailbreakad 3G och köpte just PhoneWiew [https://www.ecamm.com] – som funkar alldeles utmärkt.

Det lilla programmet rör inget onödigt i Maskinen och gör den tillgänglig som extern disk. Tror den lagrar dina drag- and-droppade filer i Iphonens mediamapp. Finns även funktioner för Notes mm.

$20, prisvärd, och du får installera på så många maskiner du vill.

Digga och gläds.

20 dollar för något som man kan göra gratis med ett jailbreak?

Trevligt att det funkar med USB (man slipper slå på WiFi som man inte har på annars). Men...att måsta rebota iPhone'n för vissa funktioner duger inte för mig. Tyvärr. Väntar på bättre grejer...kanske kommer en FW-update med diskfuntion en vacker dag. En utan huzzle.

Jag har tidigare tipsat om DiskAid som gör i stort sett samma sak (minus möjligheten att browsa call history och SMS) och dessutom ger tillgång till HELA iPhonens disk, inklusive / och root partitioner. Mycket bra. Funkar alltså på icke-jailbrakade telefoner också.

DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-12 00:46

Jag kommer bara åt Media-mappen. Rullgardinen nere till vänster är utgråad.

Update: Ahaa, man måste jailbreak:a för att komma åt resten... Bummer!

1
Bevaka tråden