Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dongle-chip i Iphonen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en polare som hade en undran.
Om man tar chippet i en telia-dongel och sätter i en Iphone. Exatk vad händer då?
Kan man 3G-surfa och sådär med det?
Eller händer inget alls?
Någon som testat och vet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 23:27

Hur exakt menar du nu?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 23:27

syftar du på SIM kortet? Annars låter det ganska komplicerat

Vad jag vet så är de SIM kort som säljs tillsammans med 3G modem endast aktivarade för data. Men det borde annars fungera. Eller?

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-12 09:45

Där kommer ju garanterat inte funka att stoppa SIM kortet från en 3G dongel i iPhone och använda den som dongel, om man kan surfa är väl tveksamt men kanske skulle kunna gå.... Intressant fråga Kan ju va så att det krävs vissa inställningar i iphonen?

• Medlem
  • Lund
  • 2008-08-12 09:51

jag skulle gissa att han skulle kunna surfa. Men inte ringa/smsa.
(obs, ren gissning)

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-12 09:53

Jag använde min fars Tele2-dongle-sim i min upplåste iphone 2G för att surfa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 09:54

Tele2 kör med helt vanliga abonnemang i sina 3G donglar men med fri data, körde med ett sånt abonnemang i min N95:a.
Telia kör med ett abonnemang som bara har data aktiverat enligt vad jag hört.

Om man jämför med tre så har de olika apn:s för vanliga telefon-abb och bredbands-abb. Skulle kunna tänka mig att det är samma sak med telia...

Kan man inte manuellt ändra apn så fungerar det inte att göra så om man har tre.

Självklart menar jag SIMet. Och med tanke på svaren verkar det som man kan surfa med det

tele2 simkort som är i min dongle har jag alltid använt i min iphone 2g för att både ringa o surfa med.... kolla tele2s hemsida för priser

Med ett Telia dataabbonemang som kommer med donglarna så kan du:

• surfa

• skicka mail

• och allt annat som använder data

• skicka och ta emot sms

du kan inte ringa eller ta emot samtal

jag provade nämligen med mitt abbonemang innan jag insåg att det var för begränsande

1
Bevaka tråden