Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad JV-1080/2080

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det för skillnad mellan dessa två syntar? Det jag känner till är
- Större display.
- 8 expansionsplatser istället för 4.
- Fler presets.
- Fler effekter.

Kan man göra en sysex-dump av patcher och performances från en 1080 och läsa in dem i en 2080 om den har samma expansinskort? Eventullet har jag en 2080 på gång. Jag tykcer att 1080 är trist att programmera och hoppas att en 2080 är enklare och mer överskådlig. Dessutom är det ju kul att få in fler expansionskort. Min 1080 är nämligen full.

Jag kan köpa din 1080? ;D

Jepp, om jag blir med JV-2080 så säljer jag den. Dock utan expansinskort eftersom jag flyttar över dem.

För hur mycket?

Ursprungligen av geminister:

För hur mycket?

Får fundera på det om det blir någon JV-2080.

Platon: det fattar jag samma dag som du gör dig av med dina antikviteter och går över till mjukvara

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-12 00:44

Hörde för länge sedan att 1080:n spelar upp med 32kHz. Vet inte om det stämmer, men det är ju inte relevant för fåglar. Frågan är när pippin ska fatta att det är mjukvara som gäller! Nu när Proteus VX är gratis kan du kasta JV:n, editera ljud gör man i samplers.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-12 12:53

Men jag har dem bara för affektionsvärdet, de används ju aldrig så klart.

Det blev ingen JV-2080.

Det här är svårt.

Jag jobbar i princip bara i mjukvara idag. För ett tag sedan fick jag ett erbjudande om att sälja min expanderade JV-1080. Så jag skulle bara lyssna igenom några ljud och kanske sampla något.

<3 timmar senare>

Den här säljer jag INTE!

Min JV-1080 är en arbetshäst. Synd vara att den suger att köra ljud på. Skall se om SoundDiver kan hitta den så att jag kan editera den därifrån. Den låter rätt bra även om det inte är något direkt klipp i ljudet, men den tar inte så stor plats i mixen heller. Min är bestyckad med
- Session
- Vintage Synth
- Techno
- Sound F/X

Jag hade Dance-kortet med det var dötrist med en massa färdiga loopar som alla redan använt. Jag hade även Vocal-kortet ett tag, men det är nog mest kul om man gör egna ljud. Det var mycket halleluja-ljud på det.

1
Bevaka tråden