Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backspace hakar upp sig

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-12 13:02

Hej!

Vid tre tillfällen, två med 2.0 och ett med 2.0.1 har min backspace tangent hängt upp sig och raderat det sms/mail jag höll på att skriva. Jag kan stoppa händelsen genom att trycka på en valfri tangent. Jag kan inte med säkerhet säga att det var just backspace jag tryckte på när det hände.

Är nyfiken om någon annan upplevt liknande problem. Eller om det kan vara så illa att min multitouchksärm är kass.

iPhone 3G. Ej Jailbreakad

-- Daniel

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-12 18:37

Tjena!

Jag upplevde exakt samma sak för första gången idag, eller rättare sagt min arbetskamrat gjorde det på min telefon. Kan säga att det var att han skulle sudda en bokstav och då suddade den ut hela anteckningen.

Verkar onekligen som en bugg i 2.0 eftersom jag aldrig upplevt det tidigare och då har jag hängt med sen 1.1.2. Jag kör 2G, 2.0.1.

/a

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-14 08:08

Hmmm... Om det vore en bugg känns det som om fler än vi två skulle upplevt den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 09:59

Jag har också råkat ut för det här några gånger.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-08-14 11:01

Har hänt mig en gång än så länge, vilket får anses vara extremt sällan med tanke på hur många mail jag skriver och hur feta mina fingertoppar är. Får sudda var och varannan mening

Att det händer sällan är ju givetvis ingen ursäkt, du är i alla fall inte ensam om denna bugg!

Jag har råkat ut för det två-tre gånger också, men vid tillfällen då programmet (främst Safari) varit segt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 12:59

Jag har råkat ut för liknande. I mitt fall trycker jag på backspace och så raderar den flera tecken istället för bara ett tecken. Har dock aldrig varit med om att den raderat rubbet.

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2008-08-14 14:34

Det verkar som om man håller nere backspace så raderas först bokastav för bokstav. Efter en stund så verkar det som om ord för ord raderas. Hur länge man ska "inte" hålla ner vet jag inte. Tydligen får man pröva sig fram.

Jag har råkat ut för det i Mail 3-4 ggr. Djävulskt irriterande. Bara i 2.0 och 2.0.1. Aldrig i 1.0.2-1.1.4.

1
Bevaka tråden