Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eh... Jag vill INTE ha slumpordning!? Hur!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här med en ljudbok på 253 mp3or döpta i nummerordning, men allt spelas alltid i slumpmässig ordning. Filerna ligger jättefint efter varandra, så det är när det är dags att "hoppa till nästa spår" som det slumpas. Det spelar ingen roll om jag kör dem från playlistan där allt är i ordning, från Spår, Artister, whatever. De spelas alltid i slumpmässig ordning. Trycker jag på "Next" så slumpas det, lyssnar jag igenom ett helt spår så slumpas det till nästa... Suck.

Den stora Blanda-knappen är ju inte något man kan switcha av eller på heller...

Kanske ska tillägga att detta inte har något som helst med just denna ljudbok att göra. Det gäller alla ljudfiler jag har i iPhonens iPod.

Det känns ju som att det borde finnas en inställning för detta under Allmänt/Ipod? Jag tror mig ha letat i varenda inställning utan något som helst resultat, och jag har googlat så gott jag kunnat och inte hittat något om detta varför jag är än mer övertygad om att det är någon switch nånstans som alla fattar utom jag. Buhuuuuuu. Hjälp? Någon?

Om du sätter telefonen i liggande läge(coverflow);) så kan du välja shuffle där med kolla så att inte den är aktiverad!!!

Lyckas inte hitta det i coverflowläget!? Haah.

Däremot hittade jag det precis i vertikal-läget! Wohooo! Man klickar på själva bilden och då kommer en "scrub" upp där man kan spola etc, och där finns även ikonen för shuffle som va påslagen!

Ett tips är Apples onlinemanual för iPhone.
Man lär sig skapligt mycket av manualer.
Helst om sådana här grundläggande funktioner.

1
Bevaka tråden