Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varning för FS data.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ungefär 6 eller kanske 7 stycken olika domäner registrerade hoss fsdata.
Har sagt upp samtliga domäner med webbhotell och begärt att få lösenorden till .nu adresserna så att jag kan styra om dom på egen hand.

Har nu väntat i drygt 2 månader. Men in5te fått dom än. Varje gång jag ringer så säger dom att det löser sig och kommer med alla möjliga bortförklaringar.

Alltså detta företag fsdata (fsdata.se) har en stor åtrå att knyta nya kunder men lägger inte allt för stor prioritet på att ge dig det som du är ägare till. Alltså dina egna koder.

Jag är tvär arg nu. har skickat ungefär 1-2 email varje vecka för att skynda på dom men det händer inget. Vad gör man?

Det där är tyvärr ett ganska vanligt beteende hos webbhotell. Jag hamnade i en liknande sits med ett webbhotell som "vägrade" flytta en domän som var min. Då informerade jag dem att enligt NIC-se så får inte webbhotell göra så. Om de missbrukar detta så kan NIC-se dra in deras status som domänombud.

Tipsa FS om det ...

Tack för tipset.

Har du en regelsida eller en länk som jag kan maila dom så dom skärper sig?

kollade på nic.se men hittade inget.....

[ 23 April 2002, 15:52: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Det handlar inte om att du ska säga åt dom vad de ska göra, du måste skrika och skälla ut dem efter noter. Fyfan, så får man inte bete sig.

Skäll ut dem, de har inget att komma med!

Du har varit tålmodig länge nog...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-23 15:58

Otrevlig sits. Jag har min domän hos fsdata och upplever det som ett bra webbhotell, har dock ännu inte bytt så har inte stött på sånt.

När jag reggat domän är det jag som gjort det, inte genom något webhotell så jag kan själv rikta om domänen.

Ja det är ju inte precis att man rekomenderar dom något mer. Villket jag gjorde när jag var nöjd kund. Har säker ordnat två eller tre kunder till åt dom tidigare och detta är tacken?
Dom är ju d-vligt snabba med räkningarna...

Skall ta ditt råd i akt IBIB....!

Vore skönt om det blev en tråd av detta så man kan skicka en länk till dom för att visa att jag inte tål dett något mer. tacksam för allt stöd.

[ 23 April 2002, 16:04: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Kanske är det detta du letar efter hos NIC-SE.SE?
Vägran att bekräfta

/Ola

Tack för den. Får väll skicka länken till dom.

[ 23 April 2002, 21:32: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Gäller inte detta bara .se domäner

• Medlem
  • 2002-04-25 11:22

Och om det är fsdata som reggat "din" domän, är det verkligen du som äger den då? Dvs. om det inte är en .se-domän.

Om X ber ett ombud, tex Y, att regga en domän så är det givetvis X som äger domänen. Om inte Y fulat sig och lämnat felaktiga uppgifter vif registreringen. Gör en whois på den aktuella domänen ...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Om X ber ett ombud, tex Y, att regga en domän så är det givetvis X som äger domänen. Om inte Y fulat sig och lämnat felaktiga uppgifter vif registreringen. Gör en whois på den aktuella domänen ...

Håller fullständigt med om att det är så det *borde* gå till. Men om det nu inte är en .se domän så kan väl företaget skriva ett eget avtal, typ "i fall konflikt uppstår stannar domännamnet kvar hos oss tills konflikten är löst" eller liknande...

Fick detta meddelande tillbaka. För 2 dagar sedan:

Du SKA få Dina koder!

hehe....

Undrar varför de inte kommit i brevlådan än.
jag menar, det tar väll normalt 1-2dagar att skicka ett brev.

Sedan har jag ju en fax, 7 stycken email konton att skicka dom till + mobiltelefon.

innan jag skickade länken på nic´s till person X på fsdata. Skyllde han på att hans dator gått sönder?????........

Hur många datorer har fsdata?

1
Bevaka tråden