Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameraväska vs industridesigner

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-17 22:09
Ursprungligen av klarabara:

Jag tror inte de vågar. Marknaden för att köpa en kameraväska är inte superstor (tror jag). De som vill ha en kameraväska är oftast proffs (tror jag) och då kanske en utflippad i tuggummi-rosa sänder ut "fel" signaler?

Jag tycker att väskorna för laptops har blivit mer intressanta på det senaste men det är otroligt ont om riktigt intressanta.

visst är det som du säger, men jag tror att de väskor som säljer mest är svarta, blåa och gråa väskor. Finns en och samma modell i rött, svart och vitt så tror jag den svarta kommer sälja mest. Vad tror du?

  • Medlem
  • City
  • 2008-08-17 22:22

Reisan, ryggsäck körde jag med innan men har tröttnat. Är ute efter en axelväska, ska ner och prova ett par stycken på streetan nu i veckan återkommer om jag hittar något i en butik, det vore trevlig faktiskt.
Scandinavianphoto verkar ha rejält med urval av de märken ni tipsat om.

Gällande diskussionen om design av kameraväskor så är det lite som att de tänker funktion framför form (även om funktionen suger). Kamerorna har sett likadana ut i 20 år likaså väskorna om man ska vara hårddragen
Det blir väl generationsskifte på designerna också någon gång får vi hoppas.

Kanske vore på sin plats att starta väskföretag...frågan är bara hur/var man gör dom

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-17 22:33
Ursprungligen av kraspor:

Reisan, ryggsäck körde jag med innan men har tröttnat. Är ute efter en axelväska, ska ner och prova ett par stycken på streetan nu i veckan återkommer om jag hittar något i en butik, det vore trevlig faktiskt.

Ok, sido/axelväskor tror jag inte det finns en kombinerad laptop/kameraväska. Det är inte särskilt ergonomiskt med tanke på tyngden mot ena axeln. Men jag hoppas du hittar något som passar.

Axelväska

Ursprungligen av kraspor:

ryggsäck körde jag med innan men har tröttnat. Är ute efter en axelväska,

Jag har en från Pakuma (går endast att beställa på nätet) den är gjord endast för laptop men jag har även kameran i. Ska jag längre än till stan så lägger jag den i en Domke wrap, lägger wrapen i botten av väskan annars. och så långe du inte ska slå ihjäl någon med väskan så funkar det bra som skydd.

Crumpler har djävligt många utflippade väskor och rätt bra rykte, för alla de som inte vill ha en svart eller grå väska.

ThinkTank Urban Disguise 50 och 60 är axelväskor som rymmer både laptop och kamera.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-26 22:42

Jag har en National Geographic Earth Explorer. Klarar precis, Canon 20D + 28-80, laddare, blixt och extra batterier och minneskort.

Bevaka tråden