Hejsan!
Skulle vilja höra från er vad ett bra fotoredigerings program man ska använda. Jag har vuxit ut iphoto sedan länge, har typ aldrig räckt, men har strul med photoshop för vissa grejjer.
Jag har en Canon EOS 400D och fotar i RAW. Använder photoshop CS3 till att fixa till ljus och sån't men det andra känns kompliserat och tidskrävande. Jag gillar att spendera min tid bakom kameran, inte i photoshop.
Det allra viktigaste funktionen jag söker efter är ett lätt sätt att klippa bort all bakgrund sa man kan lägga in valfri bakgrund. Tex om jag tar ett photo på nån med fladdrande hår mot en blå vägg. Att "klippa ut" ALL bakgrund är vad jag då vill göra.
Men man ska samtidigt kunna fixa lite med ljus och "leka" lite med färger, osv. Bäst vore om man även kan fixa till blemmor och göra hyn mjukare och lenare också.
Har kollat runt på PHOTOSHOP ELEMENTS eftersom det verkar rätt enkelt och snabbt, men jag vet inte om alla funktioner jag behöver är med där. Nån som vet?
Eftersom jag har en massa program redan så är det väll mest att hitta ett som lätt kan "klippa ut" objektet jag söker. Restan kan jag pilla med i photoshop antar jag.
Tacksam för råd och svar.
Bia