Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckas inte dela nätverk med ps3?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Noobfrågor och åter noobfrågor är det jobbigaste som finns men nu sitter jag här och får inte till det.

Har en macbook, en iphone 3g samt en ps3 som jag vill ha internet på.
Macbooken är inga problem, den har ju sladd från väggen. Funkar klockers.
Har konfigurerat dela nätverksanslutningar rätt enligt den här sidan macosxhints.com - How to share a wireless connection with a Nintendo DS . Iphonen och ps3an hittar nätverket, MEN!!

När jag försöker testa anslutningen med ps3an så timear den ut hämtning av ip-adressen. Är inte så haj på detta och får ingen fason på det.

Så fråga är hur gör jag här? Ska jag lägga in en manuell ip-adress? I såna fall hur vet jag vilken jag har?

Fråga två är varför vill Iphonen surfa på allt annat än det wifi-nät jag tilldelat den?
Innan jag stängde av 3Gn så anslöt den till det när jag öppnade safari. Efter att jag stängt av den så ansluter den till edge. Jag vill ha den på wifinätet. Vad gör jag för fel?

Mvh//Andreas

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-11-01 10:33

Jag har liknande problem. Jag har en iMac, en MacBook och en iPhone på wifi. Funkar bra.

Jag köpte en PS3:a och försökte köra wifi, men den fick aldrig något IP-nummer. Plötsligt fick den IP-nummer, men då visade det sig att min MacBook inte fick något istället. Glocalnet ger mig 5 IP-adresser, så där (borde) inte problemet ligga. Funderar på att dra kabel till PS3:an men undrar om det verkligen löser problemet... Någon som har koll?

Glocalnets wifi-modem är en Inteno X5258-P2

1
Bevaka tråden