Jag har stött på samma problem med comhem som ros. Staeds tips hjälpte, så tack och bock för den!
Nu strular visserligen inte transmission till det längre, men jag lyckas inte komma upp i några hastigheter att tala om efter att ha dragit ned antalet connections. Jag har ställt in statisk IP och forward:at en "Peer listening port" i min router. Jag har däremot inte rört UPnP-inställningen ännu, eftersom jag är lite skeptisk ifall den ställer till problem med säkerheten.
Nu lite frågor till den det berör:
1: Exakt vad är det som gör att antalet "Global connections" i Transmission påverkar min surfhastighet, när jag ska ha mellan 7-10Mbit i hastighet ned. Snor den portar från Firefox, Adium, mm. eller?
2: Har någon tips på hur jag kan få upp hastigheten? (Utan att äventyra säkerheten dvs., det sitter en burk med XP på routern också.)
3. Hur nollställer jag uppkopplingen när Transmission har sänkt all kontakt med yttre världen pga. för stort antal "Global connections"? Jag har upplevt att denna inte vill börja fungera igen, trots omstart av program och efter nedkoppling/uppkoppling mot routern.
Jag fortsätter gräva under tiden.